خودروهای دارای چراغ زنون جریمه می‌شوند

سرهنگ اسماعیل خوشوقت اظهار کرد: موضوع چراغ های وسایل نقلیه و سالم بودن آنها به حدی دارای اهمیت است که قانونگذار در جدول جرایم رانندگی و در بخش تخلفات پر خطر به آنها اشاره کرده است.

رییس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اهمیت چراغ های خودرو در ایمنی رانندگی، گفت: استفاده از نورهای خیره کننده و یا در اصطلاح زنون و طیف ها و رنگ های مختلف در قسمت جلو و عقب خودرو مشمول تخلف رانندگی بوده و پلیس اعمال قانون خواهد کرد. 
 
به گزارش پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ اسماعیل خوشوقت روز شنبه اظهار کرد: موضوع چراغ های وسایل نقلیه و سالم بودن آنها به حدی دارای اهمیت است که قانونگذار در جدول جرایم رانندگی و در بخش تخلفات پر خطر به آنها اشاره کرده است.
 
وی افزود: نقص موثر در سامانه روشنایی در شب علاوه بر آنکه جریمه سه میلیون ریالی را در پی دارد، سه نمره منفی برای راننده وسیله نقلیه شخصی و 6 نمره منفی برای رانندگان عمومی و سنگین نیز به همراه خواهد داشت.
 
رییس پلیس راهور کرمان با تاکید بر روشن و سالم بودن چراغ های وسیله نقلیه در مواقع تاریکی هوا و ترددهای شبانه ادامه داد: پلیس برای خودروهای فاقد چراغ و یا دارای نقص، جریمه و نمره منفی در نظر می گیرد اما اگر این نقص در همان محل قابل رفع بود، آن خودرو می تواند به مسیر خود ادامه دهد و در غیر این صورت خودرو توقیف و تا رفع نقص به پارکینگ منتقل می شود.
 
سرهنگ خوشوقت ادامه داد: برخی از رانندگان از نورهای خیره کننده و یا در اصطلاح زنون و چراغ های رنگی و یا از طیف ها و رنگ های مختلف در قسمت جلو و عقب خودرو استفاده می کنند که این موضوع هم مشمول تخلف این ماده است و در صورت مشاهده اعمال قانون خواهد شد.
 
رییس پلیس راهور استان گفت: در همین جدول نیز به این موضوع اشاره شده است که حتما می بایست نور چراغ های عقب خودرو قرمز باشد و استفاده از نور سفید و زرد در این محل ممنوع و نور قرمز هم برای چراغ های جلو ممنوع است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان