انگیزیسیون در کمیسیون!/ شرط تندروها برای وزارت: اعلام برائت از مواضع سیاسی گذشته

برخی کمیسیون مجلس را با دادگاه انگیزیسیون اشتباه گرفته‌اند در حالی که به موجب قانون اساسی تفتیش عقاید ممنوع است.

  عصر ایران؛ سروش بامداد- برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که بعضی از نمایندگان رادیکال مجلس برای یکی دو وزیر شاخص پیشنهادی که اتفاقا از بیشترین حمایت جامعه مدنی و فعالان صنفی نیز برخوردارند شرط گذاشته‌اند از برخی مواضع سیاسی گذشته خود اعلام برائت کنند تا رأی اعتماد بگیرند. آن هم در حالی که خود رییس جمهور پزشکیان به صراحت گفته اصلاحات می کنم و به اصلاحات باور دارم.

   همچنین هزار سال است شیعیان امام حسین علیه‌السلام را به خاطر آن که به اقرار علیه خود تن نداد و زندگی را همان باور و جهاد در راه آن دانست می ستایند و اصرار و اجبار برای موضع‌گیری علیه خود به قصد به دست آوردن وزارت با آموزه‌های دینی سازگار نیست.

   جدای این به نظر می رسد این نمایندگان که خواب ریاست جمهوری دیگری را می دیدند از سر آشفتگی می‌خواهند کاری انجام دهند یا شاید   کمیسیون مجلس را با دادگاه انگیزیسیون اشتباه گرفته اند در حالی که جدای غیر اخلاقی بودن این خواست به موجب قانون اساسی هم تفتیش عقاید ممنوع است و نماینده مجلس نمی تواند مطالبه فراتر از قانون اساسی داشته باشد.

   از منظر توسعه نز باید یادآور شد همین رفتارها در طول سال‌ها سبب شد مدیران ترسو بر مدیران صریح اللهجه برتری یابند و به مرور افراد ضعیف جای مدیران برجسته را بگیرند. مدیرانی که برای بقا در ظاهر خود و اداره تظاهر می کردند.

   مرحوم ترکان می‌گفت به مدیری که کار نمی‌کند یا ابتکار خاصی به خرج نمی‌دهد خرده نمی‌گیرند اما خدا نکند مدیر موضع سیاسی داشته باشد یا ابتکار خاصی به خرج دهد. آن وقت باید به صد جا پاسخ بدهد. از یک طرف در محرم برای امام حسین سینه می‌زنند و از سوی دیگر افراد را به نفی آزادگی فرامی خوانند.

   درباره مرحوم ترکان جالب است بدانیم در سال 76 به ناطق‌نوری رأی داد و بعد از روی کار آمدن احمدی‌نژاد در سال 84 هم در مدیریت یکی از شرکت‌های مهم نفت تا 88 باقی ماند اما در آستانه انتخابات 88 طاقت از کف داد و با این که می‌دانست اگر احمدی نژاد ابقا شود برای او گران تمام می‌شود اما آشکارا گفت به عنوان رییسِ رییس خود تابع است اما در مقام کاندیدا از نامزد رقیب حمایت می‌کند. همین صراحت باعث شد منصب خود را از 88 به بعد از دست بدهد هر چند با روی کار آمدن روحانی در سال 92 مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد شد.

 در دولت روحانی هم مجلس وقت از برخی از گزینه های پیشنهادی خواسته بود اعلام برائت کنند.هر چند اگرهم چنین کنند باز دست بردار نیستند. سوابق برخی نمایندگان و علایق کیهانی آنان چنان است که دوست می‌دارند شخص از آنچه هست و گفته اعلام برائت و نزد آنان کرنش کند.

  با این حال هر چند یکی از گزینه ها در کمیسیون ها برخی رفتارها در گذشته را تند دانسته اما گزینه دیگر حاضر به همین مقدار هم نشده و گفته درباره برنامه و عملکرد باید صحبت کنید نه عقاید چون اگر جرمی مرتکب شده باشیم صلاحیت رسیدگی با دستگاه قضایی است و کسی حق تفتیش عقاید ندارد.  آفرین بر آزادگی او و شرم بر مدعیانی که سیاه پوش حسین خواستار اقرار علیه خود می شوند که رفتاری حسینی نیست. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان