نرخ عوارض خروج از ایران افزایش یافت

این هزینه در سفر دوم ۵۰ درصد بالاتر می‌رود و به ۷۸۰ هزار تومان می‌رسد. مسافران عادی در سفر خارجی سوم خود در سال ۱۴۰۳ نیز باید ۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان بابت عوراض خروج از کشور پرداخت کنند که دو برابرِ رقم پایه است.

سازمان امور مالیاتی ایران نرخ‌های جدید عوارض خروج از کشور را ابلاغ کرد که بر اساس آن عوارض خروج برای هر نفر نسبت به سال گذشته خورشیدی 120 هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش ایلنا، مطابق این ابلاغیه که بر اساس قانون بودجه سال 1403 خورشیدی تهیه شده، عوارض خروج از کشور برای مسافران عادی در سفر اول، 520 هزار تومان تعیین شده، هزینه‌ای که تا پیش از این و مطابق قانون سال پیش همچنان به میزان 400 هزار تومان از مسافران اخذ می‌شد.

این هزینه در سفر دوم 50 درصد بالاتر می‌رود و به 780 هزار تومان می‌رسد. مسافران عادی در سفر خارجی سوم خود در سال 1403 نیز باید 1 میلیون و 40 هزار تومان بابت عوراض خروج از کشور پرداخت کنند که دو برابرِ رقم پایه است.

البته در این ابلاغیه تاکید شده که عوارض خروج از کشور برای مسافرانی که عازم حج تمتع و عمره باشند، 172 هزار تومان خواهد بود. این رقم برای زائران عتبات عالیات در قالب سفر هوایی 45 هزار تومان و برای زائرانی که سفر زمینی و دریایی در پیش دارند تنها 15 هزار تومان تعیین شده است

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان