رتبه‌بندی ۲۰۲۴؛ بهترین دانشگاه‌ هر کشور جهان کدام است؟ (+لیست)

در تازه‌ترین رتبه‌بندی هزار دانشگاه‌ برتر جهان که توسط سازمان مستقل شانگهای که در حوزه مشاوره آموزش عالی فعال است، دانشگاه آمریکایی هاروارد برای بیست دومین سال پیاپی در صدر قرار گرفت.

در میان 12 دانشگاه برتر، 10 دانشگاه متعلق به ایالات متحده است و تنها دو دانشگاه بریتانیایی کمبریج و آکسفورد در رتبه‌های چهارم و ششم قرار دارند. نخستین دانشگاه غیر آمریکایی و بریتانیایی، دانشگاه پاریس-اسکاله است که با ارتقای 3 پله‌ای جایگاه مشترکِ دوازدهم را با دانشگاه آمریکایی کورنل به خود اختصاص داده است.

به گزارش یورونیوز، در میان هزار دانشگاه و موسسه آموزش عالی رتبه‌بندی شده توسط شانگهای، 183 مورد در کشور ایالات متحده فعال دارند. بریتانیا، آلمان، استرالیا، کانادا و فرانسه هم به ترتیب 62، 51، 31، 27 و 25 سهم دارند. اما 203 دانشگاه رتبه‌بندی شده در میان 1000 موسسه آموزش عالی در کشور چین فعال هستند.

نُه دانشگاه ایرانی هم در این رتبه‌بندی حضور دارند که دانشگاه علوم پزشکی تهران از سایرین رتبه بهتری کسب کرده و بین رتبه 401 تا 500 قرار گرفته است. رتبه دانشگاه تهران نیز در همین محدوده ارزیابی شده است. سپس دانشگاه تربیت مدرس در فاصله 601 تا 700 قرار گرفته و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و دانشگاه صنعتی شریف، هر سه در محدوده رتبه‌های 701 تا 800 دسته‌بندی شده‌اند. دانشگاه‌های امیرکبیر، علم و صنعت و تبریز هم در میان دانشگاه‌هایی قرار گرفته‌اند که جایگاه آنها بین 801 تا 1000 ارزیابی شده است.

مهمترین رقیب منطقه‌ای ایران، عربستان سعودی 12 دانشگاه در میان هزار دانشگاه برتر جهان دارد که از میان آنها دانشگاه ملک سعود موفق شده رتبه 90 را آن خود کند. هفت دانشگاه اسرائیل هم در میان هزار دانشگاه برتر جهان دسته بندی‌ شده که از میان آنها سه موسسه آموزش عالی در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند.

ترکیه هم 10 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که در رتبه‌بندی هزار دانشگاه برتر جهان حضور دارند. بهترین آنها دانشگاه استانبول ارزیابی شده که در جایگاه 401 تا 500 قرار گرفته است.

رتبه‌بندی 2024؛ بهترین دانشگاه‌ هر کشور جهان کدام است؟

 

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان