ژابی آلونسو با لورکوزن به جام رسید؛ سوپرجام به ویترین افتخارات اضافه شد

ژابی آلونسو و شاگردانش در بایر لورکوزن، با قهرمانی در سوپرجام آلمان، اولین جام فصل را به ویترین افتخارات خود اضافه کردند.

بایرلورکوزن در ضربات پنالتی سوپرجام آلمان اشتوتگارت را شکست داد و جام قهرمانی را کسب کرد. 

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های بایرلورکوزن و اشتوتگارت به عنوان قهرمانان بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان، امشب قبل از شروع فصل جدید در بازی سوپرجام آلمان به مصاف هم رفتند که پس از تساوی 2-2 در وقت‌های معمولی، لورکوزن در ضربات پنالتی برنده شد و جام را از آن خود کرد.

بازی با فشار لورکوزن آغاز شد و تیم ژابی آلونسو تلاش داشت که حریفش را تحت کنترل خود در آورد که موفق بود و تلاش‌های آن‌ها برای به ثمر رساندن گل اول زود نتیجه داد.

ارسال کرنر به محوطه جریمه اشتوتگارت با واکنش مدافعان و سپس پاسکاری بازیکنان لورکوزن به الیکس گارسیا رسید که ارسال بلند او با ضربه سر تاپسوبا همراه شد و ضربه او در آستانه ورود به دروازه به ویکتور بونیفیس رسید که این مهاجم با ضربه ساده توپ را در دقیقه 11 به گل تبدیل کرد.

اشتوتگارت تحت تاثیر این گل قرار نگرفت و در دقیقه 14 موقعیت خوبی داشت که ضربه سر دمیروویچ با فاصله کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

لورکوزن نتوانست خیلی زیاد از برتری‌اش محافظت کند و روی ارسال مکسیمیلیان میتلشتات این انزو میلوت بود که موفق شد در دقیقه 14 با ضربه پای چپ دروازه حریف را باز کند.

لورکوزن پس از این گل فشار روی دروازه حریف را افزایش داد و در دقیقه 23 بونیفیس موقعیت خوبی داشت که به سادگی آن را از دست داد و نشان داد که در فرم فصل گذشته‌اش نیست.

در دقیقه 24 اشتوتگارت که نشان می‌داد مغلوب پرسینگ لورکوزن نمی‌شود موقعیت خطرناکی ایجاد کرد و دمیروویچ با ضربه قدرتمند پای راست تیرک عمودی را لرزاند.

قهرمان بوندس‌لیگا تلاش داشت نتیجه بازی را در نیمه اول تغییر دهد که یک اتفاق غافلگیرکننده سرنوشت این بازی را رقم زد. در دقیقه 36 مارتین تریه را تکل سنگین روی مچ پای بازیکن حریف با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد.

این اخراج موجب شد برنامه‌های تاکتیکی آلونسو تغییر کند و جاناتان تاه به عنوان یک مدافع در دقیقه 40 به جای بونیفیس وارد زمین شود. اشتوتگارت از این فضا استفاده کرد اما نیمه اول با تساوی به پایان رسید.

لورکوزن در نیمه دوم اغلب با سیستم پنج دفاعه یا حتی شش دفاعه بازی می‌کرد و این به اشتوتگارت اجازه می‌داد که بیشتر به سمت دروازه حریفش حمله کند.

با این وجود لورکوزن در دقیقه 56 فرصت بسیار خوبی برای گلزنی داشت که امین آدلی موقعیت را از دست داد و ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

اشتوتگارت می‌توانست از عقب نشستن لورکوزن استفاده کند و با حضور دنیز اونداو این اتفاق افتاد. اونداو در دقیقه 61 وارد زمین شد و موفق شد تنها یک دقیقه بعد روی ارسال کراتزیگ گل دوم را وارد دروازه حریف کند.

بازی بعد از این گل با حساسیت بیشتری دنبال می‌شد که تاه و دمیروویچ روی یک ضربه ایستگاهی با یکدیگر درگیر شدند که داور برای پایان دادن به این درگیری به فرصت زیادی نیاز داشت.

در دقیقه 71 این فرصت وجود داشت که ارسال خطرناک الیکس گارسیا به گل تبدیل شود اما مدافعان مانع شدند و دروازه الکساندر نوبل را بسته نگه داشتند.

بالاخره در دقیقه 72 آلونسو به تغییر رضایت داد و آندریش، آدلی و تِلا را از بازی خارج کرد تا فلورین ویرتز، جرمی فریمپونگ و پاتریک شیک را به ترکیب اضافه کند.

بعد از این تغییرات که به قدرت خط حمله لورکوزن اضافه کرد، قرمزپوشان تا جایی تلاش کردند که بالاخره در دقیقه 89 به گل تساوی رسیدند. پاتریک شیک موفق شد در موقعیت تک به تک توپ را با ضربه زمینی پای چپ دور از دستان دروازه‌بان به گل تبدیل کند و سکوهای ورزشگاه بای آرنا را به وجد بیاورد.

بازی پس از این گل 7 دقیقه وقت اضافه داشت که تغییری در نتیجه صورت نگرفت و به دلیل اینکه سوپرجام آلمان وقت اضافه ندارد، بازی مستقیما به ضربات پنالتی رفت.

در ضربات پنالتی ابتدا انزو میلوت برای اشتوتگارت گل زد و سپس پاتریک شیک ضربه‌اش به گل تبدیل شد. دمیروویچ از اشتوتگارت و گریمالدو از لورکوزن در دومین ضربه موفق به گلزنی شدند.

کراتزیک سومین پنالتی‌زن اشتوتگارت بود که لوکاس هرادسکی جهت ضربه او را درست تشخیص داد و آن را مهار کرد. پس از آن ضربه الیکس گارسیا به گل تبدیل شد.

اونداو چهارمین پنالتی زن اشتوتگارت بود و با وجود اثرگذاری هرادسکی روی توپ، ضربه او به گل تبدیل شد. تاپسوبا تصمیم گرفت پنالتی‌اش را به وسط دروازه بزند و همچنان برتری لورکوزن را حفظ کند.

ضربه پنالتی سیلاس با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت تا به این ترتیب تیم ژابی آلونسو قهرمان سوپرجام آلمان شود و فصل جدید را با جام شروع کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان