در حال بروز رسانی؛

دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان/ نمایندگان مخالف و موافق چه گفتند؟

صلاحیت وزرای پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی، امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست علنی امروز مجلس بررسی می شود.

به گزارش مشرق، جلسه علنی نوبت صبح مجلس برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز شد.

گفتنی است؛ هفته گذشته کمیسیون‌های تخصصی مجلس در جلسات فشرده‌ای به بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم پرداختند.

متن و حاشیه روز اول بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی پزشکیان +عکس و فیلم

آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات
دقایقی پیش، بررسی برنامه‌ها و صلاحیت سید اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

موافقت کمیسیون امنیت ملی مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات
ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه 28 مرداد ماه) گزارش کمیسیون متبوع خود درباره برنامه‌ها و صلاحیت سید اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات را قرائت کرد.

وی گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق و استماع پاسخ‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات، حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب را واجد صلاحیت برای تصدی وزارت اطلاعات دانست.

کمیسیون شوراها با صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات موافقت کرد
ولی الله بیاتی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، گزارش کمیسیون خود درباره بررسی برنامه‌ها و سوابق حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات را قرائت کرد.

وی ادامه داد: حجت الاسلام خطیب در دو جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها برای ارائه برنامه‌های خود حضور یافت و رئوس برنامه‌های خود را ارائه کرد که برنامه‌های وی مبتنی بر ادامه مسیر تحولی بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحصیلات حوزوی و سوابق اجرایی خطیب در حوزه اطلاعات، گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات با اسناد بالادستی انطباق دارد و در نهایت ما جمع‌بندی کردیم و اعضای این کمیسیون خطیب را فردی شایسته و توانمند برای تصدی وزارت اطلاعات تشخیص دادند.

رئیس جمهور اصلاح طلب نه در شعار و نه در سبد رای به اصلاح طلبان بدهکار نیست
مجتبی زارعی نماینده تهران ری و شمیرانات در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات، اظهار کرد: قبل از مخالفت با حجت الاسلام خطیب به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات از رئیس جمهور تشکر می‌کنم که نه شعار دموکراسی و سکولاریسم سر داد و به هیچ تشکیلاتی بدهکار نیست و به امیرالمومنین بدهکار است.

جباری: خطیب به هیچ حزب و جریان سیاسی تعلق ندارد
احمد جباری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه 28 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد: در حال حاضر در یک برهه بسیار خطیر و حساس از تاریخ منطقه و مقابله با استکبار جهانی و صهیونیست‌ها قرار داریم و در این شرایط انتخاب فردی کارآمد برای وزارت اطلاعات اهمیت زیادی دارد.


جباری تاکید کرد: وزیر پیشنهادی اطلاعات به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، قانون اساسی و گفتمان امامین انقلاب باور عمیق و راسخ دارد و همین موضوع باعث شد که وی برای تصدی وزارت اطلاعات به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.

بروجردی: وزارت اطلاعات در مقابل طراحی‌های متعدد دشمن قوی عمل کرده است
علاء‌الدین بروجردی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد: از آقای پزشکیان تشکر می‌کنم که وعده صادق را محقق کرد و طبق وعده دوران تبلیغات انتخاباتی در معرفی کابینه، وفاق ملی را پیاده کرد.


وی با بیان این‌که شرایط امروز در منطقه بسیار حساس است، تصریح کرد: ما شاهد جنگ اقتصادی و جنگ اطلاعاتی هستیم از سازمان‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا تا سازمان‌های منطقه‌ای و همپیمانان آمریکا، همه مقابل ما صف‌آرایی کرده‌اند لذا در این وضعیت سازمان‌های اطلاعاتی کشور به خصوص وزارت اطلاعات قوی عمل کردند و توانستند در مقابل چنین جنگ چند وجهی بسیار پیچیده عمل کنند که اینها همه به توانمندی ویژه نیاز دارند.

حجت الاسلام خطیب: امنیت و اقتدار کشور امروز مورد اعتراف دوست و دشمن است
حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در صحن علنی مجلس گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه تکالیفی بر عهده وزارت اطلاعات گذاشته شده است که از جمله آن می توان به تقویت امنیت مرزی، سایبری، تقویت اشراف اطلاعاتی و کمک به نگارش طرح اطلاعاتی کشور، تامین نیازهای اطلاعاتی نهادها، کمک به هوشمندسازی دولت الکترونیک و ارتقای امنیت پایدار اشاره کرد.

وی افزود: از یک سو در منطقه‌ای قرار داریم که با جنگ و تنش متعددی مواجه است از جمله خلق تروریسم تکفیری تحت عنوان داعش و از سوی دیگر تروریسم دولتی و تولید مخوف ترین قتلگاه زنان و کودکان.

خطیب تاکید کرد: رویارویی با نظام اسلامی همواره وجود داشته است و دشمن جنگ ترکیبی همه جانبه را با پیوستگی با جنگ شناختی در دستور کار خود قرار داده است و تضعیف ساخت درونی قدرت را هدف گرفته است.

وی گفت: امروز زیر سرویس‌های اطلاعاتی 53 کشور میز ایران دارند و بسیاری از پروژه های امنیتی با مشارکت بازیگران مختلف و تقسیم کار میان آنها صورت می‌گیرد

موافقت کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر پیشنهادی اقتصاد
فاطمه مقصودی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه 28 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، نظر کمیسیون اقتصادی درباره برنامه‌ها و صلاحیت عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را قرائت و گفت: اعضای این کمیسیون همتی را حائز شرایط لازم برای تصدی وزارت اقتصاد دانستند.

قالیباف: تقسیم وقت رئیس‌جمهور بین نمایندگان طبق آیین‌نامه بود

محمدباقر قالیباف در واکنش به اظهارات مجتبی زارعی درباره مدیریت جلسه روز گذشته صحن مجلس، گفت: دیروز بر اساس ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس عمل شد که در این ماده به صراحت نوشته شده است که رئیس جمهور یا کسانی که او تعیین می‌کند، می‌توانند به سوالات و اظهارات مخالفان پاسخ دهند و این عین متن آیین نامه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این به این معناست که هر کسی را که رئیس‌جمهور تشخیص داد می‌تواند از فرصت رئیس جمهور استفاده کند. البته دیروز چون مدیریت جلسه با من بود اعلام کردم که وقت کمتر از 5 دقیقه داده نشود، بنابراین ما طبق آیین نامه عمل کردیم.

صمصامی: مدیریت ضعیف آقای همتی منجر به بحران های جدی در جامعه شده است
حسین صمصامی نماینده مخالف برنامه‌های عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی صبح امروز (یکشنبه) در صحن علنی مجلس اظهار داشت: نمایندگان محترم، ملت شریف ایران، آزموده را آزمودن خطاست. رهبر فرزانه انقلاب در دیدار نمایندگان 12 ویژگی برای یک وزیر در جمهوری اسلامی نام بردند و کارآمدی یکی از آنها بود. آقای همتی در دوران تصدی بانک مرکزی نشان می‌دهد که نه تنها نمره قابل قبولی نمی‌گیرند بلکه مدیریت ضعیف ایشان منجر به بحران‌های جدی در جامعه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان