داستان فرندز با حواشی پرونده متیو پری همچنان ادامه دارد /مرگ یا قتل

سریال فرندز قطعاً در فهرست محبوب‌ترین سریال‌های دو، سه نسل قرار دارد؛ سریالی که روایتش از کافه‌ای که پاتوق شخصیت‌های سریال است شروع می‌شود و ریچل با لباس عروس وارد کافه می‌شود، از همین‌جا بیننده می‌داند قرار است چه سریالی را ببیند.

این سریال از شروعش یعنی سال 1993 تا پایانش در سال  2004، یکی از محبوب‌ترین سریال‌هایی بود که خیلی‌ها را پای تلویزیون می‌نشاند اما بعد از تمام شدن آن، سریال برای خیلی‌ها تمام نشد، خیلی از اصطلاحاتش دهان‌به‌دهان می‌شد و بسیاری بارها و بارها هنگام غم و غصه، پای آن نشستند تا گرد اندوه‌شان را بتکانند.

به گزارش هم میهن، هر وقت خبری از بازیگران این سریال می‌شد همچنان برچسب بازیگر سریال فرندز دنبال اسم‌شان بود و اخبار این سریال بعد از پایان یافتنش همچنان ادامه داشت. یکی از آن‌ها خبر دورهمی بازیگران سریال فرندز بعد از سال‌ها بود که خیلی‌ها برایش لحظه‌شماری می‌کردند.

در بحبوحه‌ی همه‌گیری کووید خبر «تجدید دیدار دوستان» منتشر شد؛ پس از هیاهوی بی‌پایان، سرانجام ستارگان سریال کمدی «فرندز» دوباره دور هم جمع شدند. بازیگران این سریال محبوب حالا گرد پیری روی صورت‌ها و موهایشان نشسته بود.

«فرندز: تجدید دیدار»، بار دیگر این شش‌بازیگر را کنار هم نشاند تا سریالی را مرور کنند که به پدیده‌ای محبوب تبدیل شده بود و حتی پس از پایان سریال هم به زندگی خود ادامه می‌داد. از میان شش بازیگر تنها جنیفر آنیستون به بازیگری معروف تبدیل شده بود و بقیه‌ی بازیگران این سریال را هنوز با سریال فرندز به‌خاطر می‌آورند.

سقوط چندلر

خبر دیگری که درباره‌ی یکی از بازیگران این سریال حسابی سروصدا کرد، خبر مرگ متیو پری به‌خاطر اوردوز بود. فضای مجازی پر از عکس‌های سریال فرندز شد و سوگنامه‌هایی درباره‌ی مرگ متیو پری یا همان چندلر فرندز نوشتند. این بازیگر سال‌ها درگیر اعتیاد بود و حتی در قسمت‌های اولیه این سریال او اعتیاد داشت اما در اواسط سریال، اعتیادش را ترک کرد و این موضوع در سریال هم خیلی مشهود شد و چندلر نحیف به‌یکباره کلی وزنش زیاد شد. 

متیو پری سال‌های تلخی برای مبارزه با اعتیاد به مواد و الکل گذرانده بود. او یک‌سال قبل از مرگش در مصاحبه‌ای گفته بود که دیدن دوباره‌ی سریال فرندز برایش سخت است زیرا این سریال او را یاد کشمکش‌اش با اعتیاد به مواد و الکل می‌اندازد. او گرچه دورانی مواد را ترک می‌کرد، اما اعتیاد هرگز دست از سر متیو پری یا همان چندلر بینگ سریال فرندز برنداشت تا اینکه او را به دام مرگ انداخت.  بعد از یک‌سال از مرگ متیو پری، دوباره سریال فرندز با نام متیو پری بر صدر اخبار آمده است.

چند روز پیش اعلام شد که چند نفر با مرگ پری در ارتباط بوده‌اند. دادستانی اعلام کرده است که پزشکان و فردی موسوم به «ملکه‌ی کتامین» از آسیب‌پذیری پری به‌عنوان معتادی در حال بهبودی، سوءاستفاده کرده و مواد این بازیگر محبوب را تأمین کردند که درنهایت منجر به کشتن او شدند. در این ارتباط پنج نفر در رابطه با مرگ پری متهم شده‌اند.

5 متهم پرونده

متیو پری سال گذشته در 54 سالگی درگذشت. بدن او درحالی‌که در جکوزی خانه‌اش در پاسیفیک پالسایدس بود، کشف شد. در گزارش کالبدشکافی اعلام شد که او به‌خاطر «تأثیرات حاد کتامین» و غرق‌شدگی درگذشته است.  خود پری در خاطرات 2022 به‌نام «فرندز، عاشقان و چیزهای وحشتناک بزرگ»، درباره‌ی دهه‌ها مبارزه‌اش با اعتیاد صحبت کرده بود. او گفته بود، بعد از تصادفی که با یک جت‌اسکی سر صحنه‌ی فیلمبرداری «هجوم احمق‌ها» در 1997 داشته و برای دردش ویکودین تجویز شد، شروع به سوءاستفاده از داروهای تجویزی کرد.

با این‌که پری سال‌ها مبارزه کرده بود تا از دست اعتیاد خلاص شود اما گفته می‌شد او چند وقتی بود که دوباره به اعتیاد بازگشته بود.  استرادا، دادستان این پرونده اعلام کرده است که دو پزشک ـ سالوادور پلاسِنسیا و مارک چاوزـ برای پری، کتامین تأمین می‌کردند و پلاسِنسیا از این فرصت برای منفعت مالی و پول درآوردن از آقای پری سوءاستفاده کرده بود.

براساس اسناد دادگاه، سپتامبر سال گذشته یک‌ماه قبل از مرگ پری، پلاسنسیا فهمید که پری مایل به خرید کتامین است و او را با چاوز مرتبط کرد. پلاسنسیا در پیامی در سپتامبر 2023 نوشته بود: «نمی‌دونم این احمق چقدر پول می‌ده؟» پلاسنسیا همچنین نوشته بود که او می‌خواهد تنها تأمین‌کننده‌ی مواد او باشد.  دادستان گفته است که طی چند هفته‌ی بعد پلاسنسیا از چاوز کتامین خریداری کرد، ویال‌های کتامین را به دستیار پری داد و به او گفت که چطور مواد را مصرف کند.  

به گفته دادستانی، پلاسنسیا همچنین برای تحویل دادن کتامین، به خانه‌ی پری رفت و حتی در عقب خودرو در پارکینگ به پری مواد تزریق کرد.  دادستانی براساس اسناد دادگاه اعلام کرد که در دوازدهم اکتبر، دوز زیادی مواد به پری تزریق شد که باعث واکنش پزشکی شدیدی شد. فشار خون سیستولیک پری افزایش یافت و یخ کرد و قادر به صحبت یا حرکت نبود. 

مقامات گفتند که در اواسط اکتبر، اریک فلمینگ ـ‌ فرد دیگر نزدیک به پری ـ شروع به تماس با یک فروشنده‌ی مواد مخدر برای خرید ویال‌های کتامین از طرف پری کرد.  از سپتامبر تا اکتبر 2023، به پری «حدوداً 20 ویال کتامین» داده شد که قیمت آن حدود 55 هزار دلار می‌شد.  استرادا گفت، متهم جاسوین سانگا ـ که مقامات او را «ملکه کتامین» هالیوود شمالی می‌نامند ـ در خانه‌اش «یک فروشگاه فروش مواد مخدر» را اداره می‌کرد.

دادستان گفته است، فلمینگ اعتراف کرده که او کتامین را از سانگا تهیه کرده و این کتامین است که پری را کشته است و کنت ایواماسا ـ دستیار پری ـ با اینکه هیچ آموزش پزشکی‌ای ندیده بود، به این بازیگر کتامین تزریق کرده است. طی آخرین هفته‌ی حیات پری، ایواماسا حداقل 21 تزریق کتامین کرده است.

مقامات می‌گویند، ایواماسا در 28 اکتبر 2023 ـ روزی که پری درگذشت ـ چندین تزریق به پری کرده بود. براساس اسناد دادگاه، او در ساعت هشت‌ونیم صبح و دوباره در ساعت 12:30 ظهر روز مرگش، به او تزریق کرده بود. حدود 40 دقیقه بعد، پری از ایواماسا خواست که جکوزی را برایش آماده کند و گفت: «یک دوز زیاد برایش تزریق کند.» این اسناد همچنین مشخص کردند که بعد از مرگ پری، این دو یعنی فلمینگ و سانگا سعی کردند پیام‌هایی که نشان می‌داد آن‌ها به او مواد فروخته بودند را پاک کنند. فلمینگ پیامی برای سانگا ارسال کرده بود و گفته بود: «90 درصد مطمئن است که همه در امنیت هستند. من فقط دستیار او بودم. بنابراین دستیار، کار راه‌انداز است.»

ادعای بی‌گناهی متهمان

پلاسنسیا در یک مورد توطئه برای توزیع کتامین، هفت فقره توزیع کتامین و دو مورد تغییر و جعل اسناد یا سوابق مربوط به تحقیقات فدرال، بی‌گناه شناخته شد. وکیل او به سی‌ان‌ان گفت که هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای این پزشک وجود ندارد.

وکیل پلاسنسیا در این باره به سی‌ان‌ان گفته است: «آقای پری تحت درمان کتامین بود. تحت نظارت پزشکی و تجویز پزشکی قرار داشت و درحالی‌که ممکن است دادستان ایالات‌متحده با قضاوت پزشکی دکتر پلاسنسیا مخالف باشد، اما در آن زمان هیچ عمل مجرمانه‌ای وجود نداشت. مهم‌تر از آن، کتامینی که در مرگ آقای پری نقش داشت، به دکتر پلاسنسیا ارتباطی نداشت.»

به گفته‌ی دادستان، چاوز ـ پزشک دیگری که متهم شده است ـ «با اعتراف به یک فقره توطئه برای توزیع کتامین موافقت کرده است.» سانگا، ملکه‌ی کتامین ادعا‌شده، در اتهام به یک فقره توطئه برای توزیع کتامین، یک مورد نگهداری از محل مرتبط با مواد مخدر، یک فقره نگهداری به قصد توزیع مت‌آمفتامین و یک فقره نگهداری به قصد توزیع، ادعای بی‌گناهی کرده است. اخبار اتهامات مظنون قدری آرامش برای خانواده متیو پری به همراه آورده است و آن‌ها منتظرند تا عدالت مسیر خود را طی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان