آسوشیتدپرس : دبی ، پناهگاه ثروتمندان نگران از درگیری های خاورمیانه / بلومبرگ : کاهش جذابیت امارات برای ثروتمندان روس

"با وجود رکوردشکنی ها در بخش املاک دبی اما برخی پیش بینی می کنند در آینده بازار این بخش با کندی روبه رو شود".

" دبی جایگاه خود را به عنوان پناهگاه امن ثروتمندان نگران از درگیری های خاورمیانه، تقویت می کند" این تیتر خبرگزاری امریکایی آسوشیتدپرس درباره این دولت شهر است. 

به گزارش عصرایران، در مطلب آسوشیتدپرس آمده است: دبی، جایگاه خود را به عنوان پناهگاه امن در خاورمیانه تقویت می کند. اقتصاد این منطقه در بخش های گردشگری و ساخت و ساز و سرمایه گذاری، شاهد شکوفایی است.

 "زان جوشینکی" مدیر شرکت "بروبرتی مونیتور" (فعال در زمینه مشاوره املاک) گفت: "دبی در وضعیت به شدت بی نظیری است.  ما در دبی، تنها کسی هستیم که از بحران در منطقه، استفاده می کنیم".

دبی، تاریخ طولانی در استفاده غیرمستقیم از بحران های منطقه دارد. هنگامی که ثروتمندان به شدت از ناآرامی ها نگران می شوند این شهر (دبی) ثبات و مالیات پایین و سیستم ویزای دوستانه را تقدیم می کند. 
ناآرامی های کنونی در جهان و منطقه، دبی را در شرایطی قرار داده است که به این شهر اجازه می دهد دوباره از بحران ها بهره ببرد. درخواست ها برای املاک در دبی افزایش می یابد به همین دلیل املاک لوکس دبی دوباره رکوردشکسته است.

جزیره مصنوعی نخل جمیرا - دبی

جزیره مصنوعی نخل جمیرا - دبی

شرکت اماراتی ساخت و ساز "اعمار" اعلام کرد این شرکت در نیمه اول سال جاری میلادی فروش املاک 8.1 میلیارد دلاری را ثبت کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 5.4 میلیارد دلار بود.

در سراسر شهر، قیمت های خرید و اجاره ویلاها رکورد شکسته اند. قیمت ها در سه ماه دوم سال جاری میلادی 2034 ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته،  38 درصد افزایش داشته اند.
این موضوع را شرکت مشاوره املاک "والیوسترات" اعلام کرده است. برای اولین بار، میانگین قیمت یک ویلا از 2.7 میلیون دلار عبور کرده است.

در رتبه بعدی، قیمت آپارتمان های لوکس در دبی هم جهش یافته است. از جمله می توان به رکوردشکنی قیمت اجاره و فروش این نوع از آپارتمان ها در جزیره مصنوعی نخل جمیرا اشاره کرد.
فرودگاه دبی هم در نیمه اول سال جاری میلادی 2024، شلوغ ترین فرودگاه جهان شد. در این مدت، 44.9 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کردند.
دبی در حال برنامه ریزی برای انتقال پروازها به فرودگاه جدید با هزینه 35 میلیارد دلار در یک دهه آینده است.

در نیمه اول امسال (2024) حدود 9.3 میلیون گردشگر خارجی از دبی بازدید کردند. این بیش از آمار حداکثری قبل از کروناست.

پیش بینی کُند شدن بازار مسکن دبی


 با این حال بعضی تحلیلگران سوال می کنند این افزایش رکوردامیز بخش مسکن تا چه زمانی می تواند ادامه یابد؟ برخی هشدار داده اند اضافه عرضه در بخش مسکن اگر با تقاضا همسو نباشد در نهایت منجر به کند شدن بازار می شود.

موزه آینده دبی 

موزه آینده دبی

خانم "تاتیانا لیسکووا" تحلیلگر در "اس اند بی گلوبال" خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: از سال های 2025 و 2026 ، عرضه جدید واحدهای مسکونی خواهیم داشت که درسال 2021 شروع به ساخت آنها شد. در آن زمان فکر می کنیم عرضه جدید مسکن به طور کامل از سوی بازار جذب نمی شود و این منجر به کند شدن دوره ایی بازار مسکن می شود.

کاهش جذابیت دبی برای روس ها

 همزمان بلومبرگ در گزارشی نوشت دبی جذابیت خود را برای روس ها از دست می دهد.

به گزارش عصرایران ، بلومبرگ اضافه کرد دبی جذابیت خود را برای فعالان اقتصادی روس که تحت تحریم هستند از دست می دهد زیرا بانک های امارات، محدودیت های خود را برای روس ها افزایش داده اند چون نگران هستند با تحریم های امریکا روبه رو شوند.  

بلومبرگ ادامه داد: روند انتقال سرمایه های شهروندان روس به امارات، نشانه هایی از کند شدن دارد. این موضوع بر اساس گفتگو با فعالان بانکی، مقامات اجرایی و کارشناسان سرمایه گذاری دریافت شده است.

مقامات اجرایی در امارات می گویند این کشور اکثر سرمایه های روسی را جذب کرده است و احتمالا دیگر شاهد جذب بیش از این نیست. 
پوتین قبلا امارات را بزرگترین شریک تجاری روسیه در جهان عرب توصیف کرده بود.

برخی از شهروندان روس ساکن دبی به ترک این شهر فکر می کنند. آنها می گویند سیل ورود شهروندان خارجی به دبی باعث افزایش اجاره مسکن و هزینه های روزانه شده است.
برخلاف امریکا و اروپا، امارات روسیه را تحریم نکرده است. با این حال، شرکت ها و سازمان های روس که در بانک های امارات حساب بانکی دارند با بررسی دقیق روبه رو می شوند. امریکا ، امارات را برای مقابله با فرار از تحریم های روسیه تحت فشار قرار داده است.   

نمایی از برج خلیفه - بلندترین برج جهان در دبی 

نمایی از برج خلیفه - بلندترین برج جهان در دبی

"فیلیپ امارانتی" رئیس شعبه شرکت مهاجرتی "هینلی اند پارتنرز" در خاورمیانه گفت: نسبت به گذشته، تعداد کمتری از شهروندان روس در امارات مستقر می شوند. روند کلی، کاهشی است. 

او همچنین به شمار روبه افزایش تعداد شهروندان روس که دبی را ترک می کنند اشاره کرد و گفت: برخی مشتریان روس ما ، شمار املاکی که 2 سال قبل در دبی خریداری کرده بودند را کم کردند. تنها حداقلی از املاک را برای خود در دبی نگه داشته اند.

منابع آگاه گفتند بانک های امارات، بررسی حساب سازمان ها و شرکت های روسی را افزایش دادند. در ماه های اخیر ، بانک های امارات تلاش کردند به صورت حداکثری، تحریم های امریکا را اجرایی کنند.

در مقابل، شماری از بانک های دبی گفته اند طبقه متوسط روسیه که تحت تحریم نیست در افتتاح حساب با مشکلات زیادی روبه رو نیست اما بانک های امارات از ارائه خدمات به بسیاری از شهروندان تحت تحریم روس خودداری می کنند. 

 

بازار طلا دبی 

بازار طلا دبی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان