بررسی صلاحیت همتی ، وزیر پیشنهادی اقتصاد ، در مجلس

سید فرید موسوی با دفاع از عملکرد همتی در بانک مرکزی گفت که حضور همتی در وزارت اقتصاد زمینه تحول عمیق در ساختار اقتصاد کشور را فراهم کرده و نوید بخش دورانی از رشد و توسعه و رفاه خواهد بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی پرداختند که جزییات آن را می توانید در این گزارش مرور کنید.
 
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - 27 مرداد 1403 خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه-28 مرداد 1403 به بررسی صلاحیت عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی پرداختند.
 
در ابتدای این جلسه،‌ فاطمه مقصودی نظر کمیسیون اقتصادی درباره عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد خبر داد. 

مخالفان وزیر پیشنهادی اقتصاد

وزارت «همتی» باعث ناامیدی فعالان اقتصادی می‌شود
 
حسین صمصامی با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطاست؛ اظهار کرد: مقام معظم رهبری معیارهایی برای انتخاب وزرای پیشنهادی بیان کردند که کارآمدی از مهم‌ترین آنها است منتها بررسی عالمانه و دقیق عملکرد آقای همتی در زمان تصدی ریاست بانک مرکزی از سال 1397 تا سال 1400 نشان می‌دهد که او نمره قابل قبولی نگرفته و ناکارآمدی‌اش باعث بحران‌های متعدد و جدی در جامعه شده است.
 
«همتی» اعتقادی به انضباط بخشی نظام مالی ندارد
 
محسن زنگنه گفت: آقای همتی بانک مرکزی را با نرخ رشد 20 درصد نقدینگی تحویل گرفتند و با 40 درصد نقدینگی تحویل دادند؛ یکی از دلایل این اتفاق نیز بی‌انضباطی بانک‌ها بوده است. آقای همتی اصولاً اعتقادی به انضباط بخشی نظام مالی ندارند؛ ایشان در سال 99 بانک ملی را با 7 هزار و 445 میلیارد زیان انباشته تحویل می‌گیرند و دو سال بعد همین بانک را با 16 میلیارد و 943 میلیارد زیان انباشته تحویل می‌دهند.  
 
«همتی» در موضوع فسادستیزی مشکل دارد
 
فاطمه محمدبیگی در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه مجلس در  جریان بررسی برنامه و صلاحیت عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در سخنانی به عنوان مخالف عنوان کرد: از آقای رئیس جمهوری به دلیل تشکیل کابینه وفاق ملی تشکر می‌کنم اما درباره آقای همتی معتقدم که ایشان در سال 95 یکی از اهداف‌شان را مبارزه با نجومی بگیران معرفی کردند اما وقتی در سمت خود نشستند، مدیران نجومی بگیر ابقا شدند و خبری از برخورد با مفسدین عملا نبود و این نشان می‌دهد که ایشان در موضوع فساد ستیزی مشکل دارد و این می‌تواند خودش یک خطر برای وزارت اقتصاد باشد.
 
***

موافقان وزیر پیشنهادی اقتصاد

«همتی» پس از خروج از برجام ذخیره ارزی کشور را حفظ کرد
 
سید شمس‌الدین حسینی گفت: خروج از برجام برای ما تبعات داشت. متاسفانه در آن دوران ارتباط خود را با کشورهای همسایه به صفر رساندیم و در نتیجه درآمد ارزی به شدت کاهش پیدا کرد اما آقای همتی ذخیره ارزی کشور را حفظ کردند.
 
«همتی» می‌تواند تحول عمیقی در ساختار اقتصادی کشور ایجاد کند
 
سید فرید موسوی با دفاع از عملکرد همتی در بانک مرکزی گفت که حضور همتی در وزارت اقتصاد زمینه تحول عمیق در ساختار اقتصاد کشور را فراهم کرده و نوید بخش دورانی از رشد و توسعه و رفاه خواهد بود.
 
***
 
در ادامه این جلسه عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در دفاع از برنامه های خود برای این وزاتخانه، ضمن تاکید بر اینکه همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور با حکمرانی درست، کمک نمایندگان و تعامل با مردم و خارج به کار خواهم گرفت، افزود: بایستی با تمام قوا برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی قدم برداشت.  اصلاح رویه های حکمرانی اقتصادی و ارائه روش نو را در اقتصاد عرضه کرده‌ام. رشد اقتصادی بالا، بیکاری پایین و توزیع مناسب درآمدها برای کاهش فقر را دنبال خواهم کرد.
 
لازم به ذکر است که رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت 19 وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می شود که احتمالا چهارشنبه 31 مرداد خواهد بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان