پهپاد ـ موشک پنهان‌کار روسیه از راه رسید

طبق اطلاعات منتشره S-۷۱ در دو نسخه تولیدشده که یکی از نسخه‌ها، با نام S-۷۱K به‌عنوان یک‌ موشک هدایت‌شونده هوا به زمین عمل می‌کند، در حالی که نسخه دیگر یک‌ پهپاد پیشرفته‌ و خودمختار با نام S-۷۱M است که جزو دسته مهمات پرسه‌زن به شمار می‌آید.

وزارت دفاع روسیه مجوز تولید مهمات هواپرتاب S-71 را داده‌ است که طراحی آن اخیراً با در نظرگرفتن تجربه عملیات در اوکراین نسبت به نسخه اولیه سال 2019 تغییر یافته تا برد افزایش یابد و سطح مقطع راداری نیز کاهش پیدا کند.
 
به گزارش پارتیزان،  پهپاد-موشک S-71 دارای بدنه ذوزنقه‌ای است که با بال‌های متغیر تاشو و تثبیت‌کننده‌های تمام حرکتی V شکل معکوس، پنهان‌کاری خوبی را ارائه می‌دهد. این سلاح از یک‌موتور توربوفن به نام TRDD-50 بهره می‌برد که در موشک‌های هواپرتاب Kh-59M و Kh-101 استفاده می‌شود.
 
پهپاد-موشک S-71 دارای ورودی هوای عقب است و می‌تواند به سرعت 0.6 ماخ برسد و در ارتفاع 8000 متری پرواز کند. خاطرنشان می‌شود وجود بال متغیر در این سلاح به بهبود مانورپذیری در سرعت‌های پایین و راندمان آئرودینامیکی بهتر در سرعت های بالا کمک می‌کند.
 
طبق اطلاعات منتشره S-71 در دو نسخه تولیدشده که یکی از نسخه‌ها، با نام S-71K به‌عنوان یک‌ موشک هدایت‌شونده هوا به زمین عمل می‌کند، در حالی که نسخه دیگر یک‌ پهپاد پیشرفته‌ و خودمختار با نام S-71M است که جزو دسته مهمات پرسه‌زن به شمار می‌آید.
 
پهپاد  ـ  موشک پنهان‌کار روسیه از راه رسید
 
نسخه S-71M این سلاح که یک‌پهپاد به‌شمار می‌آید مجهز به حس‌گرهای الکترواپتیکال است که امکان فعالیت در روز و شب و نیز تصویربرداری حرارتی را فراهم می‌کند. این پلتفرم رزمی هم‌چنین می‌تواند با استفاده از داده‌های اهداف ذخیره‌شده در هواپیمای حامل، اهداف را جست‌وجو، شناسایی و منهدم کند. طبق ادعای سوخو این سامانه می‌تواند توسط یک اپراتور به‌صورت Real Time برای هدف قراردادن یک هدف استفاده شود. این پهپاد هم‌چنین از سرجنگی با قابلیت شدیدالانفجار بهره می‌برد در حالی که S-71K از کلاهک خوشه‌ای استفاده می‌کند.
 
موشک S-71K برای پرتاب از آویزگاه‌های خارجی یک‌هواپیمای حامل طراحی شده‌است، در حالی که نسخه دیگر آن یعنی پهپاد S-71M را می‌توان در جایگاه تسلیحات در دهلیز داخلی یک جنگنده Su-57 یا پهپاد تهاجمی S-70 Okhotnik قرار داد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان