بازگشت فلج اطفال به غزه پس از ۲۵ سال/ ابتلای یک کودک ده ماهه (فیلم)

مقامات بهداشت غزه جنگ زده پس از ۲۵ سال از شناسایی یک مورد کودک ده ماهه مبتلا به فلج اطفال در این منطقه خبر دادند و نهادهای بین المللی خواستار توقف جنگ و باز کردن راهی برای واکسیناسیون سریع و امن هستند.

 

مقامات بهداشت غزه جنگ زده پس از 25 سال از شناسایی یک مورد فلج اطفال در این منطقه خبر دادند و نهادهای بین المللی خواستار توقف جنگ و باز کردن راهی برای واکسیناسیون سریع و امن هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از سی ان ان، وزارت بهداشت غزه در روز جمعه طی بیانیه ای اعلام کرد آثاری از ویروس فلج اطفال در یک کودک 10 ماهه در شهر دیرالبلاح در مرکز غزه شناسایی شده است.

مقامات بهداشت فلسطین می‌گویند: "این کودک پس از تولد هیچ واکسن و ایمنی‌ای در برابر این بیماری کسب نکرده است".

یونیسف پیشتر اعلام کرده بود ویروس فلج اطفال از ماه جولای در فضای محیطی خان یونس و دیر البلاح شناسایی شده و نمونه های مدفوع سه کودک برای آزمایش به اردن فرستاده شده اند.

فلج اطفال یک بیماری بسیار مسری است که عمدتا کودک زیر 5 سال را مبتلا می‌کند. این بیماری سیستم عصبی را هدف قرار می‌دهد و در موارد شدید می تواند منجربه فلج یا مرگ شود.

ظهور دوباره این ویروس که عمدتا در کشورهای توسعه یافته ریشه کن شده، مشکلات و تقلای 2 میلیون شهروند غزه که از اکتبر گذشته زیر بمباران اسرائیل زندگی می‌کنند را برجسته می کند.

بسیاری از مردم این منطقه از تجهیزات، امکانات بهداشتی و آب تمیز محروم اند و 90 درصد جمعیت در داخل منطقه محاصره شده آواره شده اند.

از زمان شروع حملات اسرائیل علیه حماس بیش از 40 هزار نفر شهروندان غزه کشته شدند.

وزارت بهداشت فلسطین می‌گوید که با یونیسف برای واکسیناسیون کودکان زیر 10 سال در غزه همکاری خواهد کرد و بیش از یک میلیون دوز از این واکسن در دسترس است.

یونیسف در یک بیانیه خبری اعلام کرد که انتظار دارد دو دور واکسیناسیون در ماه جاری و آینده در سراسر غزه انجام گیرد.

آنها اعلام کردند که بیش از 640 هزار کودک واکسینه خواهند شد.

مقامات بهداشت غزه، آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (اونروا) و سازمان بهداشت جهانی برای واکسیناسیون موثر فلج اطفال، خواستار توقف درگیری ها هستند.
"آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل متحد نیز این پیشنهاد را ضروری خواند و یادآور شد که "واکسینه کردن نهایی برای فلج اطفال فضایی برای آتش بس فوری و اقدامی بشر دوستانه است".

یونیسف اعلام کرده که غزه در 25 سال گذشته عاری از ویروس فلج اطفال بوده است.

این نهادِ سازمان ملل با تاکیید بر اهمیت آتش بس افزود: "ظهور مجدد فلج اطفال که جوامع و سازمان‌های بشر دوستانه در ده ماهه اخیر درباره آن هشدار داده اند، تهدید دیگری برای کودکان غزه و کشورهای منطقه است".

حماس از درخواست آژانس های سازمان ملل برای توقف 7 روزه و انجام واکسیناسیون استقبال کرد.

وزارت بهداشت غزه در بیانیه روز جمعه هشدار داد که کمپین واکسیناسیون بدون راه حل ریشه ای برای مشکلات بهداشت و انباشت زباله در میان چادرهای آوارگان ناکارآمذ است.

 

 

 

 
 
ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان