حواس دولت به ام پاکس یا همان آبله میمونی هست؟ در ایران واکسن داریم؟ نگرانی از تکرار تجربه کرونا (فیلم)

پاکستان اعلام کرده که فرد مبتلا آبله را در سفری به کشورهای حاشیه خلیج فارس گرفته یعنی احتمالا بیماری به ایران خیلی نزدیک‌تر از چیزی است که گمان می‌رود. این بیماری درمان خاصی ندارد ولی می‌توان با واکسن جلوی آن را گرفت.

عصر ایران ــ بیماری «آبله میمون» یا «ام‌پاکس» به تازگی در جهان فراگیر شده. چند روز قبل سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع آن وضعیت اضطراری اعلام کرد. آبله میمون در افریقا پیدا شد اما بیمارانی در سوئد و پاکستان هم دیده شده‌اند یعنی این بیماری به همسایگی ایران رسیده.

گزارش را این‌جا ببینید

پاکستان اعلام کرده که فرد مبتلا آبله را در سفری به کشورهای حاشیه خلیج فارس گرفته یعنی احتمالا بیماری به ایران خیلی نزدیک‌تر از چیزی است که گمان می‌رود. این بیماری درمان خاصی ندارد ولی می‌توان با واکسن جلوی آن را گرفت اما مردم ایران تجربه خوشایندی از واردات واکسن ندارند مثلا واکسن کرونا با تاخیروارد ایران شد. دعواهای جناحی و تلاش برای نشان دادن ناکارآمدی دولت حسن روحانی منجر به بروز خاطرات بد از درمان کرونا در ایران شد. حالا با توجه به اینکه  بیماری به همسایه‌های ایران رسیده باید دید مسوولان چه زمانی برای واردات واکسن اقدام می‌کنند. این گزارش را در این باره ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان