مادرانی که المپیک را فتح کردند؛ الهام‌بخش زنان ورزشکار

المپیک پاریس تنها شاهد رقابت‌های ورزشی نبود. بسیاری از ورزشکاران زن با وجود مادربودن، در این رقابت‌ها شرکت کردند و به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند.

در المپیک پاریس ورزشکارانی بودند که با وجود مادر بودن در سطح حرفه‌ای رقابت کردند.

به گزارش فارس، بازی‌های المپیک پاریس به پایان رسید و بیش از 10 هزار ورزشکار برای کسب طلا به رقابت پرداختند اما در این بین ورزشکارانی بودند که علاوه بر مادر بودن، در المپیک وارد رقابت شدند. 

این المپیکی‌ها و ورزشکاران زن شناخته شده ثابت می‌کنند که سوپرمادر بودن یک شاهکار است که باید به آن افتخار کرد. تمرین برای کسب سهمیه در المپیک بسیار سخت است، به ویژه برای مادرانی که باید زمان و انرژی خود را بین اسطوره بودن در عرصه ورزش و مادران بودن متعادل کنند.

بازی‌های المپیک پاریس شاهد داستان‌های الهام‌بخش بسیاری بوده است اما زمان آن فرا رسیده که در کانون توجه مادران سخت‌کوشی قرار بگیریم که تصمیم گرفتند در دوران بارداری یا در حین مراقبت از فرزندان خود در این بازی‌ها شرکت کنند.

آیا می‌دانستید که به لطف حمایت آلیسون فلیکس دوومیدانی‌کار آمریکایی که 11 مدال المپیک دارد که 7 مدال آن طلاست، اولین مهد کودک در المپیک امسال در پاریس افتتاحیه شد؟

وی در این باره گفت: من بسیار خوشحالم که موفق شدیم این پروژه مراقبت از کودکان را در المپیک 2024 پاریس افتتاح کنیم.

کلاریس بوگدانا آگبگنو

نکته شگفت انگیز در مورد این ورزشکار فقط این واقعیت نیست که او نارس به دنیا آمد و مجبور شد در بدو تولد برای زنده ماندن بجنگد. این جودوکار اهل فرانسه که اکنون 31 سال دارد نه تنها مدال برنز و طلای المپیک پاریس را به دست آورد، بلکه مادری است که دخترش را نیز با خود به همراه داشت.

نائومی اوساکا 

قهرمان چهار دوره گرنداسلم یک خروج غیرمنتظره زودهنگام از المپیک داشت و گفت که باید دوباره یاد بگیرد که برنده شود. نائومی گفت: "من فقط می‌خواهم الگوی خوبی برای فرزندم باشم و می‌خواهم او به من افتخار کند."

فرانسیس در این باره گفت: این فوق العاده خاص است، تربیت بچه ها آسان نیست. فقط نگهداری آنها در دهکده نیست و ما بچه‌ها را همراه خود داریم که این لحظه را بسیار خاص‌تر می‌کند. حتی این واقعیت که خانواده‌های ما اینجا هستند، بسیار خوب است چه رسد به بچه‌های ما که این شرایط را می‌بینند.

بریتنی گرینر

یک ماه قبل از المپیک بریتنی گرینر بسکتبالیست آمریکایی مشغول استقبال از پسرش برای به دنیا آمدن بود. این ورزشکار تازه مادر شده و ستاره 6 دوره WNBA سومین طلای المپیک خود را در پاریس پس از رقابت‌های المپیک قبلی در ریو و توکیو به دست آورد.

ندا حافظ

زمانی که ندا حافظ شمشیرباز مصری با برآمدگی شکم خود که نوزاد 7 ماهه‌ای را حمل می‌کرد و آن را «حمل یک المپیکی کوچک» می‌نامید، در المپیک حاضر شد، همه را شگفت‌زده کرد.

مادرانی که المپیک را فتح کردند؛ الهام‌بخش زنان ورزشکار

حافظ در این باره گفت: من و نوزادم چالش‌هایی داشتیم، چه جسمی و چه روحی. بارداری به خودی خود سخت است اما مبارزه برای حفظ تعادل زندگی و ورزش بسیار سخت است هرچند ارزشش را داشت.

بروک فرانسیس و لوسی اسپورز 

این دو ورزشکار پس از کسب طلا در مسابقات دو نفره روئینگ زنان، مستقیماً به جایی رفتند تا با در آغوش گرفتن فرزندان‌شان برد خود را جشن بگیرند.

یایلاگل رمضانووا 

این ورزشکار اهل ترکیه در مسابقه تیراندازی با کمان شرکت کرد و تمام این مدت نوزادی 6 ماه و نیم را در شکم خود حمل می‌کرد.

مادرانی که المپیک را فتح کردند؛ الهام‌بخش زنان ورزشکار

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان