ترکیه یک ماده بسیار مقاوم برای پوشش پهپادهایش معرفی کرد(+فیلم و عکس)

ماده کامپوزیتی جدید که توسط پژوهشگران ترک معرفی شده است می تواند به عنوان پوشش محافظ پهپادها در برابر تسلیحات لیزری عمل کند.

عصر ایران؛ مجله تصویری سلاح - دانشمندان دانشگاه اینونو مالاتیا ترکیه ماده کامپوزیتی با مقاومت فوق العاده در برابر گرما را توسعه داده اند که پتانسیل استفاده برای محافظت از هواگردها در برابر تسلیحات لیزری را ارائه می کند.

ماده کامپوزیتی جدید با پتانسیل محافظت از پهپادها در برابر تسلیحات لیزری

یلیز توپتاش و مورات توپتاش، دانشمندان ترک، اشاره داشته اند که این ماده دو برابر سبک تر از آب است و می تواند در برابر دمای 2600 درجه سلسیوس مقاومت کند. این سطح از مقاومت با پوشش وسایلی که باید ورود دوباره به اتسمفر زمین داشته باشند و با گرمای فوق العاده زیاد به واسطه سرعت های بالا مواجه می شوند، برابری می کند.

معرفی یک ماده کامپوزیتی مقاوم در برابر تسلیحات لیزری

اصل انهدام هدف توسط تسلیحات لیزری این گونه است که دمای یک نقطه را به چنان سطح بالایی می رسانند که هدف قابلیت عملیاتی خود را از دست می دهد.

ماده کامپوزیتی جدید که توسط پژوهشگران ترکیه ای معرفی شده است حاوی بور، نانوذرات و اکسیدهای فلزی برای مقاومت در برابر حرارت و خوردگی است. چگالی این ماده کمتر از آب است که یکی از نگرانی های اصلی برای استفاده در هواگردها را از بین می برد: وزن.

نگرانی دیگر شامل شکنندگی می شود، زیرا هواگردها به طور معمول نیروی جی بالا را تجربه می کنند و در معرض سطوح تنش و استرس قابل توجهی قرار دارند. برای رسیدگی به این مساله، یلیز توپتاش به این نکته اشاره داشته است که ماده کامپوزیتی جدید شکنندگی کمتری نسبت به هواژل (آئروژل) دارد. هواژل مقاومت بالا در برابر گرما و چگالی فوق العاده کم را ارائه می کند، اما به دلیل شکنندگی کارایی لازم را در این زمینه ندارند.  

معرفی یک ماده کامپوزیتی مقاوم در برابر تسلیحات لیزری

با این وجود، آزمایش های ساختاری باید روی بدنه هواگردی که با این ماده جدید پوشش داده شده است، انجام شود تا رفتار آن در قالب این نقش بررسی شود.

این ماده افزون بر قابلیت استفاده در هواگردهای با و بدون سرنشین، درهای جدیدی را می تواند در زمینه های دیگر مانند آتش نشانی و حفاظت از اجزا مهم در وسایل نقلیه باز کند.

معرفی یک ماده کامپوزیتی مقاوم در برابر تسلیحات لیزری

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان