حمایت تشکل‌ها از وزیر پیشنهادی صمت

شماره روزنامه: ۶۰۸۳ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۲۹ ...

یکی از اعضای هیات‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعتقاد دارد که وزیر پیشنهادی صمت توانایی ساماندهی بازار کالاهای بادوام مانند خودرو و لوازم خانگی را دارد و می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق، صنعت را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهد.

نماینده فسا (استان فارس) و عضو هیات‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: توسعه اقتصادی از طریق حمایت و هدایت اقتصاد به سمت تولید، ورود و ایفای نقش در زنجیره ارزش جهانی با استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و تجاری، افزایش سهم اشتغال تولیدی و صنعتی و کاهش نرخ بیکاری، افزایش ارزش‌افزوده تولیدات و کاهش خام‌‌‌فروشی از طریق تکمیل زنجیره‌‌‌های ارزش، توسعه صادرات غیرنفتی و ساماندهی بازار کالاهای بادوام مانند خودرو و لوازم‌خانگی از جمله برنامه‌‌‌های وزیر پیشنهادی صمت است.

حسنعلی محمدی، درباره برنامه‌‌‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: از نظر صلاحیت‌‌‌های فنی، تحصیلی و سابقه کار، آقای اتابک یکی از بهترین گزینه‌‌‌هاست، زیرا وی علاوه بر اینکه در بخش خصوصی فعالیت داشته، تجربه‌‌‌ بسیاری نیز در حوزه تولید و صنعت دارد. بنابراین می‌‌‌تواند از این تجربه‌‌‌ها برای ساماندهی این حوزه استفاده کند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صمت در حال حاضر با چالش‌‌‌های بسیاری، از جمله نبود نقدینگی، کمبود مواد اولیه، فرسوده بودن ماشین‌‌‌آلات، ناپایدار بودن انرژی، ناهماهنگی سیاست‌‌‌های پولی، مالی و ارزی و نامناسب بودن محیط سرمایه‌گذاری و فضای کسب‌وکار روبه‌‌‌روست. بنابراین باید فردی سکان این وزارتخانه را به دست گیرد که توان مدیریتی و ساماندهی این حوزه‌‌‌ها را داشته باشد که براساس ارزیابی‌‌‌های صورت‌گرفته، آقای اتابک تخصص و توان لازم برای رفع مشکلات صنعت و معدن را دارد.

وی اضافه کرد: با وجود توان و تخصص آقای اتابک وزیر پیشنهادی صمت، وی می‌‌‌تواند با به‌کارگیری معاونان متخصص، همه بخش‌‌‌های مربوط به این وزارتخانه گسترده را سامان دهد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به برنامه‌‌‌های وزیر پیشنهادی صمت، بیان کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دو نشست تخصصی با وزیر پیشنهادی برنامه‌‌‌های آقای اتابک را مورد بررسی قرار داد که در این بررسی‌‌‌ها ارتقای حکمرانی صنعتی با رویکرد زنجیره‌‌‌های ارزش، ارتقای رقابت‌‌‌پذیری صنعتی و افزایش پایدار بهره‌‌‌وری در بخش صنعت، افزایش تنوع، کمیت و کیفیت تولیدات داخلی، مدیریت بازار و تامین معیشت مردم و توسعه صنعتی در مناطق کمتر توسعه‌یافته از برنامه‌‌‌های اتابک است.

محمدی تصریح کرد: در صورتی که وزیر پیشنهادی صمت بتواند رأی اعتماد نمایندگان را به دست آورد، با توجه به برنامه‌‌‌ها و سوابق کاری خود می‌‌‌تواند وزارت صمت را سامان داده و بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند.

در کنار این، طیفی از تشکل‌ها با امضای نامه‌ای ضمن تشکر از رئیس‌جمهور محترم، جناب آقای پزشکیان، حمایت خود را از وزیر پیشنهادی صمت، جناب آقای سیدمحمد اتابک اعلام کرده‌اند. لازم به ذکر است که تشکل‌های امضاکننده این نامه بیش از 10‌درصد تولید ناخالص داخلی و قریب به 25میلیارد دلار توان صادراتی کشور را نمایندگی می‌کنند.

این لیست عبارت است از: بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران؛ محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران؛ مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران؛ احمد مهدوی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی؛ حمید فرمانی رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان؛ بهرام شکوری رئیس انجمن مس ایران؛ محسن عظیمی رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنعت مواد نسوز؛ یوسف مرادلو رئیس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران؛ هوشنگ گودرزی رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران و مرتضی صفدری‌زاده رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان