ماهان شبکه ایرانیان

حجت‌الاسلام شهیدی‌پور عنوان کرد:

ضرورت ورود جدی‌ هنرمندان حوزوی به عرصه فیلم‌نامه‌نویسی قرآنی

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر توجه بیشتر به مقوله هنرهای قرآنی گفت: هنرمندان حوزوی به عرصه هنرهای قرآنی به ویژه فیلم‌نامه‌نویسی قرآنی اهتمام جدی‌تر داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: ماه مبارک رمضان در هر سال نقطه عطفی در فعالیت‌های قرآنی هر سال است و نباید با خاتمه بهار قرآن، این فعالیت‌ها نیز پایان یافته تلقی شود، بلکه باید شتاب کارهای قرآنی در این ماه انرژی مضاعفی برای تداوم در سرتاسر سال را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نشاط امروزی مردم در ترویج فرهنگ قرآن و عترت را مدیون رمضان، محرم و علاقه آنان به ولایت هستیم، تصریح کرد: قرآن «مادبة الله» است و باید جامعیت در امور قرآنی به علت جامعیت قرآن حفظ شود.

شهیدی پور افزود: قرائت، تدبر، تفسیر و حفظ و ... از یکدیگر جدا نیستند و تقویت یکی در دیگری نیز اثر می‌گذارد از این رو باید جامعیت در کارهای قرآنی از جمله امور هنری حفظ شود.

داور بین‌المللی مسابقات قرآن اظهار کرد: باید امور هنری مانند خوشنویسی، تذهیب و به ویژه فیلم‌نامه نویسی، تئاترهای قرآنی از سوی هنرمندان و به ویژه هنرمندان حوزوی شتاب بیشتری بگیرد و این مقوله را جدی‌تر بگیرند.

توجه بیشتر به خوشنویسی قرآنی

عضو هیئت علمی المصطفی گفت: کسی که توفیق ندارد کل قرآن را کتابت کند، می‌تواند آیات کاربردی آن را که نمود بیشتری دارد و به خصوص در کلام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز به کار رفته کتابت و خوشنویسی کند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: نوشتن قرآن با خط خوب بر روی کتیبه‌ها تکریم قرآن و کلام خداست، اما متاسفانه برخی وقت‌ها شاهدیم با وجود چنین عرصه‌ای برخی از هنرمندان وارد مقولات کم ارزش و حاشیه‌ای می‌شوند که ترویج قرآن نیست.

وی تاکید کرد: اگر چه رمضان بهار قرآن و تلاوت و تدبر و ... است، اما نباید این فعالیت‌ها منحصر به این ماه باشد و باید در طول سال تداوم یابد و این ماه نقطه شروع مجدد در هرسال برای تداوم فعالیت‌ها در طول سال باشد.

لزوم اهتمام جدی‌تر به فیلم‌نامه‌نویسی قرآنی

شهیدی پور با اشاره به ماندگاری آثار هنری در مقولات مختلف آن تصریح کرد: یکی از این زمینه‌ها، ورود جدی‌تر و بیشتر به سریال‌ها و داستان‌های قرآنی، تئاتر و فیلم و فیلم‌نامه نویسی قرآنی است که باید به خصوص از طرف هنرمندان حوزوی و آشنایان به مقولات قرآنی جدی‌تر گرفته شود.

استاد حوزه علمیه افزود: زینت دادن کارها با قرآن موجب بیمه آن‌ها و ماندگاری و اثرگذاری آن می‌شود و مطمئنا تاثیر خود را بر جامعه و افراد خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان