میزان مصرف شکر برای کودکان چقدر است ؟

کودکان ۸ تا ۱۲ سال نباید بیش از ۱۳۰ کالری یا ۵ تا ۸ قاشق چایخوری (تقریباً ۲۱تا ۲۳/۵ گرم) شکر افزوده‌شده در روز استفاده کنند.

شکر کالری زیاد و ارزش غذایی بسیار ناچیز دارد. بنابراین باید میزان مصرف آن را در رژیم غذایی کودکان کاهش دهیم.

به گزارش همشهری آنلاین، محصولات غذایی که شکر زیادی دارند، شامل نوشابه‌ها، کیک‌ها، آبنبات‌ها و دسرها و بستنی‌های یخی هستند. همچنین انواع ماست‌های میوه‌ای و آبمیوه‌ها هم حاوی مقادیر زیادی شکر هستند.

این غذاهای پر شکر اغلب کالری زیادی دارند که باعث چاقی کودکان می‌شوند. رژیم‌های غذایی پر شکر در کودکان منجر به پوسیدگی دندان و بیش‌فعالی می‌شود.

توصیه‌های لازم در این‌باره این است که نوپایان و خردسالان نباید بیش از 170 کالری یا چهار قاشق چایخوری (تقریباً 17 گرم) شکر افزوده‌شده در روز استفاده کنند.

کودکان 4 تا 8 سال نیز نباید بیش از 130 کالری یا 3 قاشق چایخوری (تقریباً 12/5 گرم) قند و شکر در روز استفاده کنند. این مقدار شامل قند و شکری می‌شود که در همه مواد غذایی مصرفی کودک است.

کودکان 8 تا 12 سال نباید بیش از 130 کالری یا 5 تا 8 قاشق چایخوری (تقریباً 21تا 23/5 گرم) شکر افزوده‌شده در روز استفاده کنند.

والدین می‌توانند برای کودکان، یک رژیم غذایی غنی از سبزی‌ها، میوه‌ها، لبنیات کم‌چرب، گوشت کم‌چربی، مرغ و ماهی را فراهم کنند. همچنین می‌توانند تنقلات شیرین و سالمی مانند میوه‌های خشک و انواع خشکبار را آماده و شیر کم‌چرب یا آب را جایگزین نوشابه‌ها و سایر نوشیدنی‌های شیرین که قند افزوده دارند، کنند.

منبع: سایت دانشگاه علوم پزشکی زنجان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان