تهدید بزرگ هوش مصنوعی ؛ حذف ۱۱۸ هزار شغل در صنعت سرگرمی در آمریکا

نتایج یک پژوهش با عنوان «آینده بدون سناریو: تأثیر هوش مصنوعی مولد بر مشاغل صنعت سرگرمی» که از مدیران این صنعت نظرسنجی کرده اند، نشان می‌دهد که بیش از ۱۱۸ هزار شغل تنها در آمریکا حذف خواهد شد.

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد بیش از 21 درصد مشاغل صنعت سرگرمی تا سال 2026 میلادی با هوش مصنوعی جایگزین می‌شوند.

به گزارش ایسنا، نتایج یک پژوهش با عنوان «آینده بدون سناریو: تأثیر هوش مصنوعی مولد بر مشاغل صنعت سرگرمی» که از مدیران این صنعت نظرسنجی کرده اند، نشان می‌دهد که تقریباً 21.4٪ از مشاغل در حوزه سینما، تلویزیون و انیمیشن تا سال 2026 در آمریکا احتمالاً به اندازه کافی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت تا به طور کلی حذف شوند و با هوش مصنوعی مولد جایگزین شوند، عددی که از حذف بیش از 118 هزار شغل تنها در آمریکا حکایت دارد.

به گزارش اسکرین، این پژوهش که توسط اتحادیه انیماتورهای آمریکا انجام شده به تحلیل چگونگی تغییرات در فرآیندهای تولید محتوا، نوشتن فیلمنامه، و تولید آثار هنری به واسطه استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی می‌پردازد.

در حالی که استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به افزایش کارایی در تولید محتوا بیانجامد و به نویسندگان و تولیدکنندگان کمک کند تا ایده‌های جدید را سریع‌تر و با هزینه کمتر تولید کنند اما چالش‌های جدی را نیز مطرح می‌کند که از مهم‌ترین آنها کاهش نیاز به نیروی انسانی است. 

با پیشرفت فناوری‌های هوش مصنوعی مولد، برخی از وظایف که به طور سنتی توسط نویسندگان، کارگردانان و انیماتورها انجام می‌شد، ممکن است به راحتی توسط الگوریتم‌ها و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی انجام شود. این امر می‌تواند منجر به کاهش نیاز به نیروی انسانی در برخی از بخش‌ها شود.

همچنین با ورود هوش مصنوعی به فرآیند تولید، مهارت‌های مورد نیاز برای مشاغل در صنعت سرگرمی ممکن است تغییر کند. افرادی که نتوانند خود را با این تغییرات وفق دهند، ممکن است با چالش‌های شغلی مواجه شوند.

نویسندگان و هنرمندان ممکن است با رقابت مستقیم از سوی سیستم‌های هوش مصنوعی مواجه شوند که می‌توانند محتوا را سریع‌تر و با هزینه کمتر تولید کنند. این موضوع می‌تواند به کاهش فرصت‌های شغلی برای افراد خلاق منجر شود و در این میان مشاغل سنتی مانند نویسندگی فیلمنامه، کارگردانی و انیمیشن سازی ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. برخی از مشاغل ممکن است به طور کامل از بین بروند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به شکل جدیدی تعریف شوند.

از دست دادن مشاغل در صنعت سرگرمی می‌تواند تأثیرات اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای داشته باشد. این موضوع می‌تواند به افزایش بیکاری و نارضایتی به ویژه در جوامع وابسته به صنعت سرگرمی. اجتماعی منجر شود.

این پژوهش به پیش‌بینی‌های خود درباره آینده صنعت سرگرمی و نحوه سازگاری آن با فناوری‌های نوین می‌پردازد و به این نکته اشاره می‌کند که صنعت سرگرمی شامل سینما و تلویزیون باید خود را با تغییرات سریع فناوری وفق دهد.

در میانه سال 2023، تنها چند ماه پس از انتشار هوش مصنوعی «ChatGPT» توسط شرکت «OpenAI»، اتحادیه نویسندگان آمریکا (WGA) و اتحادیه بازیگران – فدراسیون آمریکایی تلویزیون و هنرمندان رادیو (SAG-AFTRA) رأی به اعتصاب دادند. یکی از نقاط اختلاف برای هر دو اتحادیه، تأثیر هوش مصنوعی (AI) بر ماهیت کار و امنیت شغلی بود، زیرا این فناوری به تدریج قدرتمندتر و پیچیده‌تر می‌شود.

باید منتظر ماند و دید آیا شتاب چشمگیر استفاده از هوش مصنوعی، اعتصابات دیگری را نیز در آینده در هالیوود و دنیای سرگرمی رقم خواهد زد یا خیر.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان