اثر جدید بنکسی‌ در باغ وحش لندن برداشته شد (+عکس)

بنکسی»‌، هنرمند مشهور گرافیتی‌ اخیرا بر روی در ورودی «باغ‌وحش لندن»‌ خلق کرده بود و گوریل قدرتمندی را به تصویر می‌کشید که راه خروجی را برای حیوانات ایجاد کرده است،‌ توسط مسئولان باغ وحش از محل برداشته شده است.

آخرین اثر هنری «بنکسی» از مجموعه حیواناتی که در نقاط مختلف لندن خلق کرده بود، توسط مسئولان باغ‌ وحش لندن از محل برداشته شد.

به گزارش ایسنا، اثر هنری که «بنکسی»‌، هنرمند مشهور گرافیتی‌ اخیرا بر روی در ورودی «باغ‌وحش لندن»‌ خلق کرده بود و گوریل قدرتمندی را به تصویر می‌کشید که راه خروجی را برای حیوانات ایجاد کرده است،‌ توسط مسئولان باغ وحش از محل برداشته شده است.

«گاردین» نوشت،‌ «باغ‌وحش لندن»‌ علت این اقدام را حفاظت از لحظه‌ای مهم در تاریخ این باغ‌ وحش عنوان کرده است.

مسئولان باغ‌وحش پیشتر به بازدیدکننده اطلاع داده بودند که قصد دارند این اثر هنری را برای حفظ امنیت آن و همچنین استفاده حداکثری از ورودی باغ‌وحش در دوره شلوغ تابستانی از محل جابه‌جا کنند.

این نقاشی استنسیل سیاه در حقیقت نهمین اثر از مجموعه آثار هنری تصویرگر حیوانات است که «بنکسی»‌ اخیرا خلق آن‌ها بر روی نقاط مختلف لندن را آغاز کرده است.

جدیدترین اثر «بنکسی»‌ در باغ وحش لندن برداشته شد (+عکس)

بنکسی پنجم آگوست، نخستین اثر از مجموعه حیوانات خود را در نزدیکی پل کیو در جنوب غربی لندن رونمایی کرد. این قطعه که به صورت استنسیل خلق شده است، بزی را به تصویر کشیده که صخره‌هایی در زیر پای آن در حال ریختن هستند. وی روز بعد دومین تصویر از مجموعه حیوانات را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. این بار دو فیل بر دیواری واقع در چلسی، که از پنجره‌های بسته شده به یکدیگر نگاه می‌کنند و خرطوم‌هایشان را به طرف یکدیگر دراز کرده‌اند و به دنبال آن طرح‌هایی از میمون‌ها، گرگ، پلیکان و گربه و همچنین آثار هنری پیراناها در مناطق مختلف لندن ظاهر شده‌اند.

هشتمین و جدیدترین طرح گرافیتی او از یک کرگدن در چارلتون، در جنوب شرقی لندن، در کنار یک ساختمان قرار دارد و طوری طراحی شده است که گویی حیوان در حال بالا رفتن از یک ماشین پارک شده است. این اثر هنری مدت کوتاهی پس از رونمایی با اسپری رنگ سیاه مخدوش شد.

«بنکسی»‌ همچنین تأیید کرده است که خالق آثار هنری است که به شکل آکواریوم روی یک کیوسک نگهبانی پلیس در شهر لندن ظاهر شده است. پس از رونمایی از این طرح، موانعی در اطراف آن قرار گرفت و افسران پلیس شهر برای بررسی این قطعه حاضر شدند. مقامات محلی اعلام کردند که این اثر به مکان امن منتقل شده است.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تاکنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان