ویژه‌های مشرق/

‌آخرین تلاش‌های ویژه رادیکال‌ها برای فشار به مجلس/ اصلاح طلبان: وفاق یعنی اینکه همه کابینه رای بیاورد!

آشتی ملی را کسانی مطرح می کنند که همچنان رویه معارضه سیاسی با نظام را دنبال می کنند که اتفاقا همین مدل رفتار سیاسی مورد انتقاد رئیس جمهور چهاردهم است!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

روزنامه‌های امروز دوشنبه 29 مردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که روز داغ سیاست خارجی در بهارستان، افشای جزئیات توافق دوحه بر اساس پیشنهاد امریکا و پزشکیان میان سه‌ضلع از مطالبات در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

بررسی ها نشان می‌دهد که برخی رسانه های اصلاح طلب در مطالبی می کوشند تا این گزاره را عمومی سازی کنند که وفاق صرفا با رای بدون چرای مجلس به تمامی وزرای پیشنهادی قابل تحقق است!

در همین رابطه روزنامه اعتماد طی یادداشتی با اشاره به برخی مخالفت های اصلاح طلبان با وزرای پیشنهادی مدعی شد که دکتر پزشکیان ترجیح داده است وفاق با رقیب فکری و سیاسی را در اولویت قرار دهد. البته این به معنای فراموش کردن شعارهای انتخاباتی نیست.

این روزنامه نوشته است که مساله اولویت‌بندی و اقدام پلکانی در اجرای برنامه‌ها است. در لیست معرفی شده به مجلس به عنوان کابینه دولت چهاردهم افرادی برای وزارتخانه‌های کلیدی حضور دارند که به دکتر پزشکیان رای نداده‌اند! رییس‌جمهور با به جان خریدن انتقادات از طرف بدنه رای خود، گام بزرگی برای توافق‌سازی برای حل مشکلات مردم و کشور برداشته است.

این رسانه اصلاح طلب اما با دادن آدرس غلط و با بیان اینکه اینک توپ در زمین مجلس است، نوشت، مردم با دقت تماشا می‌کنند که مجلس‌نشینان با رأی به تمامی لیست معرفی شده به این مطالبه پاسخ مثبت خواهند داد یا تصمیم دارند با برخورد خطی و جناحی کشور را در این فاز نگه‌دارند و کشمکش‌های سیاسی ادامه یابد.

اعتماد در ادامه با بیان ایتکه همه انتظار دارند مجلس به رای مردم احترام بگذارد، تصریح کرد، چه دوست داشته باشند و چه نه، طبق قانون اساسی مردم دولتی را بر سر کار آورده‌اند که نگاهش به توسعه و شیوه حکمرانی متفاوت است. احترام به رای مردم در پذیرش این تفاوت‌ها توسط نمایندگان مجلس در رای آنها به همه لیست کابینه متبلور می‌شود.

‌آخرین تلاش‌های ویژه رادیکال‌ها برای فشار به مجلس/ اصلاح طلبان: وفاق یعنی اینکه همه کابینه رای بیاورد!

گفتنی است اصلاح طلبان در حالی به بیان این مطالب می پردازند که آنان به انحای مختلف می کوشند تا تعریف خود از وفاق را به شخص رئیس جمهور تحمیل کنند. چنانکه روزی وفاق را نمایندگی جامعه اعتراضی تعریف کرده و روز دیگر آن را بر اساس مدل آشتی ملی تعریف می کنند، بی آنکه تصریح کنند که ملت با یکدیگر و اصل حاکمیت خصومتی ندارند که حال نیازمند آشتی باشند.

همچنین آشتی ملی را کسانی مطرح می کنند که همچنان رویه مبارزه و معارضه سیاسی با نظام را دنبال می کنند که اتفاقا همین مدل رفتار سیاسی مورد انتقاد رئیس جمهور چهاردهم می باشد.

این بخش از اصلاح طلبان همچنین می کوشند تا نظر نمایندگان و احتمال رای منفی به یکی دو تن از وزرای پیشنهادی را در چارچوب نه به وفاق معنادهی کنند. این در حالی است که همانقدر که طبق قانون دولت مختار در تعیین کابینه خود می باشد به همان میزان نیز مجلس از استقلال رای برای تصمیم گیری در مورد کابینه برخوردار است. مضاف بر اینکه رئیس مجلس و نمایندگان به طور کامل بر وحدت و هم افزایی میان دو قوه مجریه و مقننه نیز تاکید کرده اند.

روزنامه ابتکار: پزشکیان و دولتمردان جدید فضیلت خاموشی را جدی بگیرند!

یک روزنامه اصلاح طلب به رئیس جمهور و برخی دولتمردان جدید توصیه کرد فضیلت خاموشی و کم سخن گفتن را جدی بگیرد.

روزنامه ابتکار در یادداشتی با اشاره به شکل گیری اندکی امیدواری در جامعه نوشت:

این کمی امیدواری اما گاهی می تواند با کلماتی ناسنجیده هرچند بی غرض تبدیل به عصبانیت شده و در نهایت به خشمی که بی تفاوتی را در بهترین حالت رقم می زند منتهی شود. بنابراین توصیه این نوشتار به دولتمردان جدید همان است که استاد سخن سعدی در قرن هفتم برای آن فصلی جداگانه از پند در نظر گرفت و آن در فضیلت خاموشی بود. به بیان دیگر گاهی سخن نگفتن بهتر از بیان مطالبی است که فرسنگ ها با خواست افکار عمومی متفاوت است. آنچه در وضعیت فعلی اهمیت دارد نتیجه عمل دولتمران در زیست مردم است.

‌آخرین تلاش‌های ویژه رادیکال‌ها برای فشار به مجلس/ اصلاح طلبان: وفاق یعنی اینکه همه کابینه رای بیاورد!

این روزنامه همچنین به دولت چهاردهم توصیه کرد که علم ارتباطات و متخصصان آن را جدی بگیرد. هرچند مسعود پزشکیان بارها در خصوص اینکه بلد نیست خیلی صحبت کند سخن گفته اما باید اذعان داشت که این شیوه نیز خود یک شیوه با تاثیر مثبت است به شرطی که در عمل اما کار رئیس جمهور اثر مثبت داشته باشد.

حرف‌های نسنجیده یا بیانیات احساسی ممکن است به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و موجب سوءتفاهم، ایجاد تنش‌های اجتماعی یا حتی تحریک احساسات عمومی شوند. در نتیجه، اهمیت به‌کارگیری زبانی دقیق و فکرشده برای پیشگیری از بروز بحران‌های احتمالی در جامعه ضروری است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان