اعتصاب پزشکان هند به خاطر تجاوز و قتل همکار/ آشفتگی سیستم درمان/ ۶۰ درصد پزشکان هند زن هستند (فیلم)

اعتصاب پزشکان سیستم درمان هند را به هم ریخت. اتحادیه پزشکان هند از نخست وزیر خواسته تا برای محافظت از کارکنان بیمارستان با پروتکل‌های امنیتی مشابه در فرودگاه مداخله کند زیرا ۶۰ درصد پزشکان هند زن هستند.

 

برخی از پزشکان جوان هندی در روزهای شنبه و یکشنبه اعتصاب کردند، و جز تعداد محدودی از بیماران اورژانس را نپذیرفتند. کادر درمان و پرشکان هندی خواستار اجرای عدالت برای قاتل همکار جوان خود شدند که در هفته گذشته در شیفت کاری شب، پس از تجاوز به قتل رسید.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، همزمان با اعتصاب پزشکان بسیاری از شهروندان هند برای همبستگی با پزشکان تظاهرات کردند.

عصر یکشنبه هزاران نفر در شهر کلکته در راهپیمایی و تظاهرات خود شعار "ما عدالت می خواهیم" سر دادند. این در حالیست که مقامات ایالت بنگال غربی برای مهار و کنترل تظاهرات تلاش می‌کنند.

فعالان حقوق زنان می‌گویند حادثه قتل پزشک جوان در دانشکده و بیمارستان آر. جی کار کلکته نشان می‌دهد که زنان همچنان پس از سخت‌تر کردن قوانین از آزار و اذیت های این چنینی رنج می‌برند. قوانین حمایت از زنان و سخت ‌تر کردن مجازات برای متجاوزان در سال 2012 پس از تجاوز گروهی به یک دانشجوی 23 ساله در یک اتوبوس در حال حرکت در دهلی نو اصلاح شد و توسعه یافت.


پزشکان در احمدآباد هند برای همکار خود که در هفته گذشته پس از تجاوز در بیمارستان و کاج پزشکی کلکته به قتل رسید، شمع روشن می کنند/ رویترز

اعتصاب پزشکان هند به خاطر تجاوز و قتل همکار/  آشفتگی سیستم درمان/ 60 درصد پزشکان هند زن هستند  (فیلم)

پدر قربانی که براساس قوانین هند نباید مشخصات او را اعلام کرد، در اواخر روز شنبه با اشاره به خیل پزشکان معترض گفت: "دخترم رفته است اما میلیون ها پسر و دختر اکنون با من هستند. این موضوع به من قدرت زیادی داده و احساس می‌کنم از این موضوع دستاوردی خواهیم داشت".

اقدامات کافی برای مهار خشونت علیه زنان صورت نگرفته است

هند پس از تجاوز دردناک و معروف سال 2012 تغییرات گسترده ای در سیستم عدالت کیفری خود اعمال کرده، اما فعالان حقوقی می‌گویند موضوع تغییر چندانی نکرده است و اقدامات کافی  کافی برای مهار حشونت علیه زنان انجام نگرفته است.

یک پلیس داوطلب که برای کمک به نیروهای پلیسِ بستری در بیمارستان و خانواده‌هایشان تعیین شده بود، دستگیر و متهم به این جنایت شده است.

مادر این مرد می‌گوید که از این اتفاق ناراحت است و عذاب وجدان دارد اما هر کاری را که لازم است برای کمک به پسرش انجام می‌دهد.

او گفت: "من نباید پسرم را به دنیا می آوردم... این اشتباه بزرگ است".

اتحادیه پزشکان هند اعتصاب 24 ساعته خود را در روز یکشنبه پایان داد و در بیانیه ای خطاب به نارندرا مودی نخست وزیر این کشور گفت : "از آنجایی که 60 درصد پزشکان هند را زنان تشکیل می‌دهند باید برای محافظت از کارکنان بیمارستان با پروتکل‌های امنیتی مشابه در فرودگاه ها، مداخله کند".

جزئیات تکمیلی را تصاویر گزارش ببینید.

 

 
 
 
 
 
ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان