وزش بادهای شدید در خلیج فارس و تنگه هرمز

بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به‌ویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک و مناطق مرتفع و مستعد مرکزی رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

امروز دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی، همچنان مواج است.
 
به گزارش ایسنا، مجتبی حمزه نژاد کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز سه شنبه 30 مرداد، گفت: بیشینه سرعت باد بویژه در تنگه هرمز به بیش از 45 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از 180 سانتیمتر می‌رسد.
 
 حمزه نژاد توصیه کرد: شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناورها انجام شود.
 
وی افزود: با توجه به افزایش سرعت باد در سواحل و جزایر، احتمال وقوع گرد و غبار، کاهش موقتی دید افقی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به‌ویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک و مناطق مرتفع و مستعد مرکزی رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.
 
حمزه نژاد افزود: از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.
 
وی گفت: تا پایان هفته ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان ادامه دارد.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از فردا بعدازظهر و شب، بارش‌های قابل ملاحظه‌ای در جنوب استان‌های فارس و کرمان و مناطق مرتفع هرمزگان مورد انتظار است و موجب جاری شدن سیلاب، روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی می‌شود.
 
حمزه نژاد توصیه کرد: تمهیدات لازم در این خصوص انجام شود.
 
وی افزود: در این مدت نوسانات دمایی، تغییر چندانی ندارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان