دانش آموزان بخوانند: تبعات همراه داشتن تقلب در امتحانات نهایی

اگر داوطلبان یادداشت کاغذی همراه داشته اما استفاده نکنند درج کتبی در پرونده برای آن‌ها ثبت می‌شود و محرومیت شاملشان نمی‌شود اما اگر از یادداشت استفاده کرده باشند، از همه دروس حذف می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال بیش از 2600 مورد تخلف در امتحانات نهایی ثبت شده است گفت: 1310 تخلف مربوط به پایه دوازدهمی‌ها بوده که نسبت به سال گذشته این آمار کاهشی است.
 
محمد مهدی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مجموع تخلفات امتحانات نهایی در سه پایه دوم متوسطه گفت: آزمون نهایی علی رغم اینکه امسال در سه پایه برگزار شد اما تعداد تخلفات نسبت به گذشته روند کاهشی داشت.
 
وی با بیان اینکه کل مجموع تخلفات امسال بیش از 2600 مورد بود افزود: 1310 تخلف در پایه دوازدهم بود که نسبت به سال گذشته کاهش خوبی داشت، همچنین تخلفات ثبت شده در پایه یازدهم 813 مورد و در پایه دهم نیز 549 مورد بوده است.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشترین تخلفات امتحانی مربوط به همراه داشتن یادداشت (تقلب) یا وسایل غیر مجاز بوده است ادامه داد: بسته به نوع تخلف، اعم از همراه داشتن یادداشت، استفاده از آن یا نشر آن در جلسه امتحانی، مجازاتهای در نظر گرفته شده نیز متفاوت است.
 
کاظمی با بیان اینکه همراه داشتن ابزار تقلب، داوطلبان را از یک عنوان درسی حذف می‌کند گفت: اگر داوطلبان یادداشت کاغذی همراه داشته اما استفاده نکنند درج کتبی در پرونده برای آن‌ها ثبت می‌شود و محرومیت شاملشان نمی‌شود اما اگر از یادداشت استفاده کرده باشند، از همه دروس حذف می‌شود.
 
وی اظهار کرد: در نهایت اگر داوطلبی نسبت به انتشار تقلب در جلسه آزمون اقدام کرده باشد، پرونده‌اش به هیئت تجدید نظر ارجاع  و بین 3 تا 5 سال محرومیت شامل حالش می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان