جشنواره کشوری رؤیای کهکشانی من برگزار می‌شود

بخش رقابت این جشنواره ویژه رده سنی زیر ۱۵ سال، ۱۵ تا ۲۵ سال و ۲۵ سال به بالا است.

انجمن نجوم آیاز تبریز نهمین دوره جشنواره کشوری «رؤیای کهکشانی من» را برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، مریم فخیمی، دبیر این جشنواره با بیان این که جشنواره کشوری «رؤیای کهکشانی من»» فرصتی است برای علاقه‌مندان به نقاشی و نویسندگی تا استعداد خود را در حوزه «نجوم و فضا» بیازمایند، درباره هدف این رویداد، گفت: این رویداد کشوری با هدف ترویج دانش نجوم و فضا، آشنایی مردم با اهمیت این دو دانش، نقش یافته‌های این حوزه‌ها بر بهبود زندگی بشر، زیبایی‌های چشم نواز آسمان شب و تاثیر ادبیات و هنر در پرورش تخیل و پیشرفت جوامع بشری برگزار می‌شود.

به گفته وی، در دوره نهم این جشنواره رویدادهایی چون مسابقه داستان‌نویسی علمی‌تخیلی با محوریت نجوم و فضا و موضوعاتی چون جنگ دنیاها، جهان‌های موازی، حیات فرازمینی و رباتیک، به همراه کارگاه‌های متنوع حضوری و دوره‌های آنلاین آموزش داستان‌نویسی، نجوم و دانش فضایی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخش رقابت این جشنواره ویژه رده سنی زیر 15 سال، 15 تا 25 سال و 25 سال به بالا است.

فخیمی درباره داوران بخش مسابقه داستان کوتاه، گفت: با توجه به حساسیت داوری داستان‌های ادبیات ژانر، داوران زبده و با تجربه‌ای آثار این دوره را بررسی خواهند کرد.

وی افزود: محمدقصاع، طاهره ایبد، نوید فرخی، سعید سیمرغ، وحید آقاکرمی، نعیمه کرداوغلی‌آذر و ستاره قره‌باغ نژاد آثار را در دو مرحله داوری خواهند کرد.

به نقل از روابط عمومی انجمن نجوم آیاز تبریز، فخیمی تصریح کرد: علاقه‌مندان تا 30 شهریور فرصت دارند در بخش رقابت داستان کوتاه این جشنواره شرکت کنند.

به گفته وی، جوایز نقدی و غیرنقدی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان