اعلام همه‌گیری وبا در سودان

این بیماری می تواند باعث کم آبی شدید شود که در برخی موارد منجر به مرگ در عرض چند ساعت می شود.

وزیر بهداشت سودان پس از هفته‌ها بارندگی شدید در این کشورِ جنگ‌زده، همه‌گیری وبا را اعلام کرد.
 
به گزارش ایسنا، «هیثم ابراهیم» در این ویدئو گفت: ما به دلیل شرایط آب و هوایی و آلودگی آب آشامیدنی، همه‌گیری وبا را اعلام می‌کنیم.
 
او گفت این تصمیم با همکاری مقامات ایالتی، آژانس‌های سازمان ملل و کارشناسان پس از کشف باکتری وبا توسط آزمایشگاه بهداشت عمومی گرفته شده است.
 
این کشور مدت‌هاست که با درگیری های نظامی دست و پنجه نرم می کند.
 
این درگیری یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان را به وجود آورده است که بیش از 25 میلیون نفر - بیش از نیمی از جمعیت - با گرسنگی شدید روبرو هستند.
 
همچنین هفته‌ها این کشور شاهد بارش‌های سیل آسا بوده است.
 
هزاران نفر بر اثر سیل آواره شده اند که باعث افزایش بیماری‌های از جمله اسهال به ویژه در کودکان شده است.
 
به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO)، وبا باعث اسهال شدید، استفراغ و گرفتگی عضلات می شود و به طور کلی از خوردن یا نوشیدن غذا یا آب آلوده به این باکتری به وجود می‌آید.
 
این بیماری می تواند باعث کم آبی شدید شود که در برخی موارد منجر به مرگ در عرض چند ساعت می شود.
 
به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، سازمان جهانی بهداشت، یکی از آژانس های سازمان ملل متحد، اعلام کرد که تا 28 ژوئیه 307 هزار و 433 مورد ابتلا به وبا و 2326 مورد مرگ ناشی از این بیماری در 26 کشور گزارش شده است.
 
جنگ سودان کار سازمان های بین المللی بشردوستانه را به شدت با مشکل مواجه کرده است.
 
دلیل اصلی شیوع بیماری مسری اسهال پیش از هر چیز آب آشامیدنی است که آلوده به مدفوع یا استفراغ افراد بیمار است و مواد غذایی آلوده نیز از جمله عوامل آن هستند. در عین حال بسیاری از موارد ابتلا به عفونت بدون نشانه بیماری هستند.
 
به گفته متخصصان، در موارد شدید از دست دادن بیش از اندازه مایعات و نمک بدن در عرض چند ساعت باعث اختلال در گردش خون و گرفتگی عضلانی شده و تا شوک و مرگ بیمار پیش می‌رود. برای وبا واکسن خوراکی وجود دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان