کره شمالی مرزها را به روی گردشگران می‌گشاید؛ اولویت با کشورهای دوست است

هنوز روشن نیست که شهروندان چه کشورهایی اجازه سفر به کره شمالی را خواهند داشت؛ اما کیم جونگ اون پیش از این گفته بود که بازدیدکنندگان از کشورهای «دوست» از جمله روسیه و چین در اولویت هستند.

دو شرکت توریستی که با دولت منزوی کره شمالی همکاری دارند، اعلام کردند که این کشور از زمستان 2025 میلادی، حدود پنج سال پس از بسته شدن کامل مرزهایش به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بار دیگر بطور محدود به گردشگران بین‌المللی اجازه ورود به این کشور را خواهد داد.
 
به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ این دو شرکت گردشگری که دفتر مرکزی‌شان در شهرهای پکن و شن‌یانگ چین مستقر است، آگهی‌های آنلاین جداگانه‌ای درباره این خبر منتشر کرده‌اند.
 
 بنا بر گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا، بر اساس آگهی آنها، تورهای گردشگری می‌توانند در جریان سفرهای برنامه‌ریزی شده به کره شمالی، از شهر کوهستانی سامجیون (Samjiyon) زادگاه کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کره شمالی دیدن کنند.
 
این دو شرکت می‌گویند که تاییدیه‌های لازم برای سفر به شهر سامجیون را از شرکای محلی خود در کره شمالی دریافت کرده‌اند و تا پایان سال 2024 میلادی مجوزهای لازم برای بازدید از دیگر نقاط این کشور را نیز دریافت خواهند کرد.
 
تاریخ دقیق این سفرها هنوز اعلام نشده و این شرکت‌ها می‌گویند پس از دریافت مجوز بازدید از پیونگ یانگ و دیگر مکان‌ها، تاریخ دقیق تورهای زمستانی را اعلام می‌کنند.
 
شهر سامجیون در مرز چین قرار دارد و نزدیکترین شهر به بلندترین قله شبه‌جزیره کره در «کوه پکتو» محسوب می‌شود؛ یک کوه آتشفشانی با اهمیت تاریخی و اسطوره ای برای هردو کشور کره شمالی و جنوبی به عنوان «مهد مردم کره».
 
پیش از این در سال 2018 میلادی، در یک دوره کوتاه بهبود روابط میان دو همسایه، مون جائه‌-این، رئیس‌جمهور وقت کرۀ جنوبی در جریان سفری سه روزه به کره شمالی، این فرصت را یافت تا به همراه همسرش به کوه نمادین «پکتو» برود و در کنار کیم جونگ‌-اون رهبر کرۀ شمالی به کوهنوردی بپردازد.
 
بازدید از قله کوه «پکتو» شبیه به یک زیارت مذهبی برای مردم کره شمالی است. در حالی که برخی مورخان غربی می‌گویند دومین رهبر کره شمالی در روسیه متولد شده، مقامات این کشور با اشاره به خط خونی افسانه‌ای «پکتو» سعی دارند به حاکمیت خانواده کیم بر این کشور مشروعیت ببخشند.
 

اولویت سفر برای گردشگران کشور «دوست»

با توجه به تحریم‌های بین‌المللی به دلیل برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک پیونگ یانگ، درآمد گردشگری برای کره شمالی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و بنا بر گزارش رسانه‌های دولتی این کشور، کیم جونگ اون نیز اوایل ماه ژوئیه شخصا از سایت‌های ساخت و ساز در شهر سامجیون بازدید کرده است.
 
هنوز روشن نیست که شهروندان چه کشورهایی اجازه سفر به کره شمالی را خواهند داشت؛ اما کیم جونگ اون پیش از این گفته بود که بازدیدکنندگان از کشورهای «دوست» از جمله روسیه و چین در اولویت هستند.
 
پس از همه‌گیری ویروس کرونا که باعث شد مرزهای کره شمالی برای چند سال به روی تقریبا همه جهان بسته شود، کیم سرانجام امسال و همزمان با گسترش مشارکت های کشورش با روسیه در پی جنگ اوکراین، اجازه داد که گروه‌های کوچکی از گردشگران روس به این کشور سفر کنند.
 
بر همین اساس حدود 100 گردشگر روس در اوایل سال جاری با هواپیما از ولادی‌وستوک وارد کره شمالی شدند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان