بیش از ۴۷۶ هزار زائر از مرز رسمی خسروی تردد کردند

از مجموع افرادی که از مرز رسمی خسروی طی ۲۴ ساعت گذشته از کشور خارج شده اند ۴۱ هزار ۲۶۸ نفر زائران ایرانی و ۵۱۱ نفر مسافران خارجی بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: 476 هزار و 175 نفر زائران اربعین از اول تا پایان روز چهاردهم ماه صفر از مرز رسمی خسروی تردد کردند.
 
سیدشهرام کهریزی‌ روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا، افزود: از مجموع ترددهای صورت گرفته 68 هزار و 602 نفر طی 24 شبانه روز گذشته ( 30 مردادماه) از مرز خسروی تردد کرده اند که از این تعداد 41هزار و 779نفر از این مرز رسمی به قصد عزیمت به کربلای معلی و عتبات عالیات از کشور خارج شده‌اند.
 
وی اظهار کرد: از مجموع افرادی که از مرز رسمی خسروی طی 24 ساعت گذشته از کشور خارج شده اند 41 هزار 268 نفر زائران ایرانی و 511 نفر مسافران خارجی بودند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: همچنین در 24 ساعت گذشته در مجموع 26 هزار و 602 زائر از مرز خسروی وارد کشورمان شده اند که از این تعداد 26 هزار و 385 نفر ایرانی و 217 نفر مسافران خارجی هستند.
 
کهریزی از آمادگی کامل برای بازگشت زائران به کشور خبرداد و افزود: در آستانه اربعین حسینی پایانه مرزی خسروی با مجموعه امکانات رفاهی و خدماتی در خدمت زائران اربعین برای ورود و خروج از کشور است.
 
وی تردد از مرز خسروی را روان اعلام کرد و از زوار خواست سفر زیارتی خود را به روزهای پایانی منتهی به اربعین موکول نکنند.
 
به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت و افزون بر 186 کیلومتر مرز با عراق دارای 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.
 
مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.
 
خسروی در فاصله 15 کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.
 
قصرشیرین 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.
 
 
 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان