پلیس راهور: کنترل تخلف موتورسیکلت های پایتخت نیازمند هوشمند سازی

با روش‌های سنتی نمی‌شود ترافیک پایتخت با این وسعت را اداره کرد و باید برای کنترل وسایط نقلیه به ویژه موتورسیکلت‌ها به روش‌های هوشمند روی آورد.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه کنترل ترافیک و تخلفات موتورسواران درتهران را نمی‌توان با روش‌های سنتی مدیریت کرد و باید مدیریت شهری زیرساخت هوشمندسازی را برای آن ایجاد کند.
 
به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر شریفی روز سه شنبه در گفت و گویی با اشاره به تردد بیش از چهار و نیم میلیون موتورسوار در تهران تاکید کرد: با روش‌های سنتی نمی‌شود ترافیک پایتخت با این وسعت را اداره کرد و باید برای کنترل وسایط نقلیه به ویژه موتورسیکلت‌ها به روش‌های هوشمند روی آورد.
 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت ادامه داد: یکی از مطالبات ما از مدیریت شهری این است که با استقرار سیستم‌های هوشمند موجب شود تا ترافیک را کنترل و اداره کنیم و این کار البته در حوزه موتورسیکلت‌ها ضروری‌تر است.
 
سرهنگ شریفی گفت: با این وجود ما با اجرای طرح‌های مختلفی چون طرح 10 با تخلفات راکبان موتورسیکلت برخورد می‌کنیم و یکی از مهمترین تخلفات در این زمینه پلاک پوشانی است که با توجه به اینکه جریمه آن به 700 هزار تومان رسیده میزان این تخلف کاهشی است.
 
وی افزود: همچنین توقیف ساعتی موتور یا اعزام به پارکینگ را هم انجام می‌دهیم؛ باید بپذیریم که کنترل بیش از چهار و نیم میلیون دستگاه موتور سیکلت با روش‌های سنتی بسیار سخت است.
 
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ما ماموران خود را در پهنه‌های مختلف شهری به ویژه آن نقاطی که تجمع موتورسوران بیشتر است مستقر کردیم تا با تخلفات برخورد کنند.
 
سرهنگ شریفی یادآور شد: پلاک پوشانی، حرکت خلاف جهت مسیر، حرکت در خط ویژه و پیاده رو موتورسواران محورهای اصلی برخورد پلیس با راکبان است که به جد و مستمر در حال اجرا است.
 
 
 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان