فرزانگی در راه

این که خانم فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه دولت وفاق ملی از دغدغه کاهش حوادث رانندگی به عنوان اولویت یاد کرده و گفته آن را شخصا پی‌گیری خواهد کرد امری است که باید قدر دانسته شود و امید داشت فرزانگی و صداقت به کاهش این آمار بینجامد.

عصر ایران؛ محمد نصیری کلیان- درست در روزی که وزیر پیشنهادی راه - خانم فرزانه صادق- ، در باب برنامه هایش به نمایندگان مجلس گفت: «رویکرد وزارتخانه کاهش سالانۀ 10 درصدی تلفات جاده‌ای است و این موضوع را شخصا دنبال خواهد کرد»  کمی آن سوتر و در 29 مردادماه سال جاری در جاده رباط کریم 5 نفر بر اثر تصادف خودرو  پرشیا با کامیون جان باختند. میانگین آمار روزانه تلفات رانندگی منجر به مرگ در کشورمان، از تعداد ساعات روزانه بیشتر است، بیش از یک نفر در ساعت! 

سی قلم‌های دکتر سریع القلم را در باب موضوعات مختلف دنبال می کنم. در یکی از آن ها که با عنوان «سی ویژگی افزایش قدرت کشور » منتشر شده، کاهش 90 درصدی سوانح رانندگی در اولویت نُهم از سی ‌گانه هاست.

این که کاهش حوادث رانندگی دغدغه برای خانم صادق  وزیر پیشنهادی راه دولت وفاق ملی به عنوان اولویت تلقی شده چندان که تصریح کرده شخصا آن را پی گیری خواهد کرد  امری است که باید حکیمانه و قدر دانسته شود.

 این مهم را با ایضاح مطلبی و اشاره به یک هم وطن بلند همت، پیوند می زنم و آن اینکه در دهه 80 در گفتگو با  تهرا نچی   یکی از کُنشگران و کارآفرینان بود ، متوجه شدم او خودروی کاروان شرکت سایپا را تبدیل به آمبولانس می کند او که برای مسائل فنی خودروی کاروان به این شرکت در همان سال ها مراجعه کرده بود تا برخی پیشنهادات را به مدیر پروژه این خودرو داخلی بدهد، از چرایی دغدغه اش گفت. پاسخی مبهوت کننده و دردناک داد، چرا که با این که از دست داده بود به فکر فردای تهرانی ها و هوادار آینده ایرانی ها بود.

او گفت: بر اثر سانحۀ تصادف رانندگی در تهران فرزندش فوت کرده است، باور داشت اگر آمبولانس زودتر بر بالین سپهرش حاضر می شد او زنده بود. او کمبود آمبولانس را دلیل تاخیر نیروهای امدادی می دانست و باور داشت تعداد آمبولانس زیادی در کشور لازم است به همین دلیل شروع به تبدیل خودروهایی کرد که قابلیت آمبولانس شدن دارند 

همت او ستودنی است و این که خانم فرزانه صادق دغدغه کاهش تصادفات دارد ستودنی تر و به فرزانگی و صداقت او دل‌بسته ایم.

این را هم بیفزایم که وزیر پیشنهادی راه دولت وفاق ملی در بخش دیگری از صحبت هایش  گفته است: « وجود حتی یک نفر فوتی در حمل و نقل جاده‌ای باید برای همه ما منجر به تامل شود». امید که او از بستگانش در حوادث رانندگی کسی جان نباخته باشد، دغدغۀ او بی شباهت به مردم داغدیده از حوادث رانندگی نیست و بی‌شباهت به کارآفرینی که به او اشاره شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان