با ۳۶۱۵ مدل منحصر به فرد

بزرگترین مجموعه تلفن‌های همراه در اختیار طرفدار دو آتشه نوکیا (+عکس)

این مجموعه که در خانه او در بارسلونا نگهداری می‌شود، رکورد قبلی ۳۴۵۶ ثبت شده توسط آندری بیلبی آرجنتیس از کشور رومانی در سال ۲۰۲۳ را شکست.

وِنسِز پائولو فرناندز نام یک طرفدار دو آتشه تلفن‌های همراه و البته نشان تجاری نوکیا است که به گواه تارنمای رکوردهای گینس دارای بزرگترین مجموعه تلفن‌های همراه جهان با هزاران مدل گوناگون است.
 
به گزارش ایسنا، این جایی که در تصویر می‌بینید، داخل یک فروشگاه تلفن همراه نیست، بلکه خانه یک طرفدار اسپانیایی تلفن‌های همراه به نام ونسز پائولو فرناندز است.
 
به نقل از گینس ورد رکوردز، او به شکل رسمی بزرگترین مجموعه تلفن‌های همراه را با 3615 مدل منحصر به فرد در اختیار دارد.
 
این مجموعه که در خانه او در بارسلونا نگهداری می‌شود، رکورد قبلی 3456 ثبت شده توسط آندری بیلبی آرجنتیس از کشور رومانی در سال 2023 را شکست.
 
تلاش او برای جمع‌آوری چنین مجموعه منحصر به فردی از زمانی آغاز شد که برای کریسمس 1999 یک نوکیا مدل 3210 به رنگ خاکستری به او هدیه دادند.
 
فرناندز در سال 2008 شروع به جمع آوری تلفن‌های همراه نوکیا کرد و هدفش خرید تمام مدل‌هایی بود که در گذشته توانایی خرید آنها را نداشت.
 
مجموعه او هر روز بزرگ و بزرگتر شد، تا جایی که دیگر در ویترینی که برای آنها اختصاص داده بود، جا نداشت و مجبور شد تمام یک اتاق را به تلفن‌های همراه اختصاص دهد.
 
وِنسِز پائولو فرناندز بزرگترین کلکسیونر تلفن‌های همراه
وِنسِز پائولو فرناندز بزرگترین کلکسیونر تلفن‌های همراه
 
وی تا سال 2018 بیش از 700 مدل مختلف نوکیا را گردآوری کرد و به جمع آوری نشان‌های تجاری دیگر و همچنین گوشی‌هایی که به صورت تجاری در دسترس نبودند نیز پرداخت.
 
او گفت: تکامل مجموعه من یک روند مستمر بود، البته حدود یک سال در این میان این کار را رها کردم، اما به این نیت که علاوه بر تمام گوشی‌هایی که نوکیا به بازار عرضه کرده، آنهایی را که به فروش نرسانده و همچنین گوشی‌هایی که همه ما آنها را به عنوان نمونه اولیه می‌شناسیم نیز به مجموعه‌ام اضافه کنم.
 
پائولو فرناندز کار خود را برای جمع‌آوری این مجموعه رکوردشکن در تارنمای خود به نام «Nokia Project Dream» مستند کرده است.
 
وِنسِز پائولو فرناندز بزرگترین کلکسیونر تلفن‌های همراه
 
مجموعه او اکنون شامل گوشی‌هایی از نشان‌های تجاری زیمنس، ان‌ای‌سی، موتورولا، بلک بری، سامسونگ، اچ‌تی‌سی، اپل و بسیاری از نشان‌های تجاری دیگر است.
 
برخی از گوشی‌های او مانند مجموعه Nokia 3220 Star Wars Ep III در نسخه‌های محدود تولید شده‌اند. فرناندز صاحب نسخه‌های Yoda ،Starfighter ،Obi-Wan Kenobi ،Cyborg و Padawan از این مدل گوشی است.
 
وی در تارنمای خود آورده است: در مجموعه من مدل‌های بسیار انحصاری که پیدا کردن آنها دشوار است، وجود دارد. مجموعه فعلی من حاصل پشتکار و تلاش مالی زیاد است، اگر شما یک مجموعه‌دار باشید به خوبی متوجه منظور من خواهید شد. مجموعه من هنوز کامل نیست، اما تا حد امکان به گسترش آن ادامه می‌دهم.
 
بزرگترین کلکسیون تلفن‌های همراه 
 
وی با بیان اینکه چرا تصمیم گرفت مجموعه خود را به اشتراک بگذارد، افزود: بالاخره تصمیم گرفتم مجموعه خود را حتی اگر هنوز به پایان نرسیده است به جهانیان نشان دهم. جمع آوری تک تک محصولاتی که نوکیا تولید کرده کار ساده‌ای نیست، اما با در نظر گرفتن این که نوکیا بیش از 1000 مدل گوشی عرضه کرده است، بیش از 700 مدل مختلف در مجموعه به همراه اشیاء و لوازم جانبی آنها را در حال حاضر دارم و بر این باورم که می‌توان آن را به عنوان یک موزه در نظر گرفت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان