تبلیغات

نحوه معامله در فارکس - چگونه در فارکس ترید کنیم؟

بعد از ورود به یک کارگزاری فارکس، قدم بعدی برای معامله کردن انتخاب یک پلتفرم معاملاتی است. امروزه مهم‌ترین پلتفرم‌هایی که در اختیار تریدرها قرار می‌گیرند شامل متاتریدر ۴ و ۵ و تریدینگ ویو هستند

برای معامله و ترید کردن در فارکس، شما نیاز به ثبت نام در یک بروکر دارید، سپس باید حساب معاملاتی باز کرده، پلتفرم را دانلود کنید و از طریق پلتفرم معاملاتی، تریدهای خود را انجام دهید. ما در این مقاله می‌خواهیم نحوه انجام معامله در فارکس را به صورت کامل به شما آموزش دهیم.

نحوه معامله در فارکس - چگونه در فارکس ترید کنیم؟

ورود به فارکس

ورود به فارکس به معنای گام نهادن به دنیایی پیچیده و پرچالش از بازارهای مالی بین‌المللی است. برای شروع، ثبت نام در فارکس از طریق یک کارگزاری معتبر انجام می‌شود. کارگزاران فارکس معمولاً حساب‌های آزمایشی (Demo) را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید در بدو ورود به بازار فارکس، بدون استفاده از سرمایه واقعی، با محیط معاملاتی آشنا شده و مهارت‌های لازم را کسب کنید. پس از آشنایی کافی با فرآیند معاملات، شما می‌توانید یک حساب واقعی ایجاد کنید.

مراحل ثبت نام در حساب واقعی فارکس معمولاً شامل ارائه اطلاعات شخصی، انتخاب نوع حساب معاملاتی و میزان سرمایه اولیه، انتخاب روش‌های واریز و برداشت و تأیید قوانین و مقررات بروکر است. پس از طی این مراحل، می‌توانید به سرمایه‌گذاری و معامله در بازار اقدام کنید.

دریافت و نصب پلتفرم معاملاتی

بعد از ورود به یک کارگزاری فارکس، قدم بعدی برای معامله کردن انتخاب یک پلتفرم معاملاتی است. امروزه مهم‌ترین پلتفرم‌هایی که در اختیار تریدرها قرار می‌گیرند شامل متاتریدر 4 و 5 و تریدینگ ویو هستند. اما بیش از 90 درصد معامله‌گران با متاتریدر معاملات خود را انجام می‌دهند. شما باید متاتریدر را برای نسخه اندروید، ios یا ویندوز دانلود کرده و نصب کنید. برای دانلود کافی است این موضوع را گوگل کنید و یا از طریق کارگزاری خود لینک دانلود متاتریدر را متناسب با سیستم عامل خود دریافت کنید. سپس فایل زیپ را باز کرده، Install را بزنید، در صفحه زیر Next بزنید تا به صورت خودکار متاتریدر روی سیستم شما نصب شود.

نحوه معامله در فارکس - چگونه در فارکس ترید کنیم؟

لاگین کردن در حساب معاملاتی

مرحله بعدی پس از نصب متاتریدر برای معامله‌گری، لاگین کردن در متاتریدر است، برای انجام این کار باید متاتریدر را باز کرده، روی گزینه File کلیک کنید، سپس گزینه Login To Trade Account را بزنید تا صفحه زیر باز شود. سپس مشخصات فنی مانند لاگین، پسورد و سرور که بعد از ایجاد حساب کاربری در بروکر دریافت کرده‌اید را همین‌جا وارد کنید.

باز کردن معامله در متاتریدر

حالا که همه‌چیز آماده است، باید بیاموزید که چطور معامله باز کنید. برای انجام این کار شما دو را دارید. اگر می‌خواهید معاملات فوری انجام دهید، یعنی درجا با زدن یک دکمه معامله شما در بازار باز شود، باید از گوشه بالا سمت چپ تصویر روی یکی از دو دکمه Buy برای خرید و Sell برای فروش کلیک کنید. عدد وسطی هم که مشاهده می‌کنید حجم معامله است.

روش بعدی استفاده از اوردرهاست، یعنی شما سفارش خرید یا فروش خود را با تمامی مشخصات از جمله حد سود و حد ضرر مشخص کرده و بازار به محض رسیدن به سفارش شما، معامله را باز می‌کند. برای این کار از منوی بالا روی گزینه New Order کلیک کنید تا صفحه سفارشات باز شود، در اینجا گزینه Type را کلیک کرده و روی Pending Order قرار دهید.

بعد از اینکه مدل معامله را روی پندینگ اوردر قرار دادید، در بخش Type می‌توانید یکی از روش‌های مشخص شده را برای قرارداد سفارش معامله انتخاب کنید.

انواع سفارش‌گذاری برای معامله در بازار فارکس

برای اینکه بدانید هر کدام از این موارد چه کاربردی دارند، به تصویر زیر نگاه کنید تا توضیحات را بهتر متوجه شوید:

نحوه معامله در فارکس - چگونه در فارکس ترید کنیم؟

  • Buy Stop: سفارش شما را بالای قیمت فعلی چارت قرار می‌دهد و اگر قیمت از پایین به سفارش شما برخورد کند و آن را رد کند، سفارش در جهت خرید برایتان باز می‌شود.
  • Sell Stop: سفارش را زیر قیمت حال حاضر قرار می‌دهد و زمانی که قیمت از بالا به پایین حرکت می‌کند، با برخورد به سفارش شما و رد کردن آن، سفارش فروش برای شما باز می‌شود.
  • Buy Limit: زمانی که قیمت بالای سفارش شما باشد، رو به پایین حرکت کند به سفارش شما برخورد کند و دوباره بالا برود، Buy شما نیز فعال خواهد شد.
  • Sell Limit: زمانی که قیمت زیر محل سفارش شماست، بالا می‌آید و با برخورد به سفارش شما دوباره به سمت پایین حرکت می‌کند سفارش Sell برای شما باز می‌شود.

در این روش سفارش‌گذاری باید تمامی فاکتورهای دیگر معامله را مشخص کنید. مثلاً در بخش Volume باید حجم معامله مدنظرتان را وارد نمایید. در بخش Stop Loss باید حد ضرر را وارد کنید و در بخش Take Profit حد سود اولیه خود را مشخص نمایید. تا معامله شما با تمام مشخصات فنی اصلی اجرا شود.

نحوه مدیریت معامله در فارکس

حالا که به نحوه معامله در فارکس آشنا شدید، شیوه مدیریت معامله را نیز باید حتماً بیاموزید، زمانی که شما یک یا چند ترید باز می‌کنید، معاملات شما در زیر صفحه چارت به صورت آنلاین نمایش داده می‌شوند. با کلیک روی هر کدام از سفارشات می‌توانید حد سود و ضرر آن را جابجا کنید، با اینکه مثلاً بخشی از معامله که در سود یا ضرر است را ببندید و اجازه دهید حجم باقی‌مانده معامله را ادامه دهد. یا اینکه با زدن روی دکمه ضربدر سمت راست به طور کامل معامله را ببندید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله با شیوه انجام معامله در بازار فارکس از طریق پلتفرم متاتریدر آشنا شدید. انواع مختلف اوردرگذاری برای معامله از نوع مارکت و پندینگ اوردر را بررسی کردیم که بر اساس نیازتان می‌توانید با استفاده از بخش New Order از آن‌ها استفاده کنید. آموزش نحوه معامله در فارکس کمک می‌کند تا بتوانید روی باز کردن و مدیریت معامله تسلط کامل داشته باشید و ترید‌های خود را به راحتی مدیریت کنید. امیدواریم این آموزش برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان