با نگاهی به هزار روز اول زندگی

برگزاری دومین گردهمایی پزشکان و متخصصین حوزه سلامت اطفال توسط شرکت نستله ایران

سلسله نشست‌های علمی NEST، رویدادی است که نستله ایران به‌عنوان یک برنامه مستمر و تعاملی در نظر گرفته و در صدد است تا در سال‌های آتی نیز این رویداد را با گستردگی و تأثیرگذاری هرچه بیشتر برگزار کند.

دومین نشست آموزشی علمی NEST (Nestlé Educational & Scientific Talk) روز جمعه، 26 مرداد 1403، در هتل اسپیناس پالاس تهران، با حضور حدود 400 متخصص برجسته حوزه سلامت اطفال، با هدف ارتقاء سطح دانش پزشکی و تبادل تجربیات در حوزه‌های مختلف سلامت اطفال برگزار شد. 
 
این رویداد بزرگ پزشکی که سالانه به میزبانی شرکت نستله ایران برگزار می‌شود، در دومین دوره خود با شعار «هزار روز اول زندگی» با دو پنل سلامت نوزادان (Neonatology) و مشکلات شایع گوارشی (Gastroenterology) برگزار گردید. 
 
در ابتدای این نشست دکتر الناز سخائیان، مدیرعامل نستله ایران، ضمن اشاره به این نکته که نستله باور دارد در هر کشوری که فعالیت می‌کند باید منبع ایجاد ارزش باشد و این ارزش‌آفرینی را به تناسب و نیازهای خاص آن کشور انجام می‌دهد، گفت: «مهم‌ترین وظیفه‌ای که ما به‌ویژه در بخش تغذیه برای خود قائل هستیم، ارتقاء آگاهی خانواده و کادر درمان در خصوص اهمیت تغذیه سالم برای کودک است. تحقق چنین ماموریت و وظیفه‌ای بدون حضور و همراهی شما متخصصین عزیز هرگز ممکن نخواهد شد».
 
مدیرعامل نستله ایران در ادامه با تأکید بر اینکه ارزش‌های نستله ریشه در احترام دارد، اظهار داشت: «احترام به مشتری و مصرف‌کننده در نستله از طریق تولید محصول با کیفیت و حضور مسئولانه در کشور تجلی می‌یابد. احترام به شرکای تجاری از طریق همراهی آنها در جهت ارتقاء سطح فعالیت، کیفیت محصولات و خدمات آنها ادا می‌شود و در نهایت احترام به نسل‌های آینده و کره زمین از طریق حفاظت از محیط زیست و اقدامات پایدار، نمود پیدا می‌کند.
 
هنگامی که سخن از احترام به نسل‌های آینده و کره زمین به میان می‌آید، ما وظیفه خود می‌دانیم که از طریق اقدامات مختلف، کره زمین را به عنوان محیطی قابل زندگی برای نسل‌های آینده حفظ کنیم. نسل آینده، کودکان امروز و جوانان فردا هستند و ما با فراهم کردن محیط، تغذیه و زندگی سالم‌تر برای آن‌ها به این احترام و وظیفه خود عمل می‌کنیم».
 
برگزاری دومین گردهمایی پزشکان و متخصصین حوزه سلامت اطفال توسط شرکت نستله ایران
 
در پنل‌های علمی و در بخش نخست این نشست که به صورت تخصصی به سلامت نوزادان (Neonatology) اختصاص داشت، موضوعاتی نظیر زردی نوزاد و تغذیه مناسب، پیگیری تغذیه‌ای نوزادان نارس، اختلالات عملکردی دستگاه گوارش در دوران نوزادی و نقش اولیگوساکاریدهای شیر مادر در تغذیه نوزاد مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
 
 دکتر محمد فکری، مدیر علمی نستله خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله سخنرانان این بخش بود. دکتر فکری با تاکید بر اینکه شیر مادر بهترین تغذیه برای نوزاد است، بیان کرد: «زمانی که نوزاد در شکم مادر قرار دارد، همه مواد مغذی و مهمی که به آن‌ها احتیاج دارد را از بدن مادر تامین می‌کند؛ اما پس از زایمان چرخه دریافت مواد مغذی از بدن مادر پایان می‌یابد و از این پس بهترین جایگزین برای تامین این مواد مورد نیاز، شیر مادر است».
 
بخش دوم نشست نیز به بررسی مجموعه‌ای از موضوعات مهم و تخصصی سلامت گوارش اطفال اختصاص داشت. این بخش به بررسی مباحثی مانند اختلالات تغذیه‌ای، چاقی، کبد چرب، افزودن پری‌بیوتیک‌ها، پروبیوتیک‌ها و سین‌بیوتیک‌ها به رویه‌های بالینی، مدیریت درد حاد و درد مزمن شکم اختصاص داشت. 
 
برگزاری دومین گردهمایی پزشکان و متخصصین حوزه سلامت اطفال توسط شرکت نستله ایران
 
دکتر علی‌اکبر سیاری، فوق تخصص دستگاه گوارش و کبد نوزاد به عنوان یکی از سخنرانان این بخش، در خصوص گسترش معضل چاقی و اضافه وزن در نوزادان بیان داشت: « براساس آمارهای منتشر شده توسط سازمان‌های جهانی 2.8 میلیون انسان در سال به دلیل عوارض مرتبط با چاقی می‌میرند. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داده که از سال 1990 تا 2022 نرخ چاقی در میان گروه کودک و نوجوانان رشد هشت درصدی داشته؛ به طوری که در حال حاضر 390 میلیون کودک و نوجوان 5 تا 19 سال دارای اضافه وزن و چاقی‌ هستند».
 
دکتر سیاری همچنین با اشاره به اینکه حدود 15 درصد از کودکان ایران دارای اضافه وزن هستند، عواملی نظیر استفاده از فست‌فودها، مصرف نوشیدنی‌های شیرین، میان‌وعده‌های فراوان و نیز تغییر ساعت خواب کودکان را جزو موارد مهم در ابتلای این قشر حساس به چاقی و اضافه وزن برشمرد. وی در پایان با توصیه به اینکه نوزاد متناسب با سنی که دارد می‌بایست به‌طور میانگین روزانه 20 تا 60 دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشد و میزان خواب کافی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، یکی از موثرترین راهکارهای کنترل وزن نوزاد را تغییر سبک زندگی دانست.
 
نستله ایران با برگزاری این رویداد بار دیگر به تعهد خود بر ارتقای دانش پزشکی و سلامت کودکان در ایران تأکید کرد.
 
سلسله نشست‌های علمی NEST، رویدادی است که نستله ایران به‌عنوان یک برنامه مستمر و تعاملی در نظر گرفته و در صدد است تا در سال‌های آتی نیز این رویداد را با گستردگی و تأثیرگذاری هرچه بیشتر برگزار کند.
 
هدف اصلی این رویدادها ایجاد بستری مناسب برای تبادل دانش و تجربیات بین متخصصین و ارتقای سطح آگاهی در حوزه‌های مختلف سلامت کودک است و نستله ایران با ادامه این تلاش‌ها بر آن است تا نقش کلیدی خود را در بهبود کیفیت زندگی نسل‌های آینده ایفا کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان