فراخوان گسترده نیروهای ذخیره به ارتش اسرائیل

بحران نیروی انسانی در ارتش اسرائیل به حدی رسیده است که این رژیم مجبور شده تا ۱۵ هزار نفر از نیروهای ذخیره خود را که پیش از این از خدمت معاف شده بودند، مجدداً به خدمت فراخواند.

به اذعان منابع عبری به دلیل بحران نیروی انسانی در ارتش رژیم صهیونیستی، سربازان ذخیره به خدمت بازمی‌گردند.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل کمبود نیروهای نظامی و پس از ارزیابی‌های جدید امنیتی، نیروهای ذخیره‌ای که در سال‌های گذشته از خدمت معاف شده بودند، دوباره به خدمت فراخوانده می‌شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل کمبود نیرو، «یوآف گالانت» (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) دستور فراخوان افرادی را داده که قبلاً از خدمت معاف شده بودند و همچنان در سن خدمت هستند.

در این بیانیه آمده است که این تصمیم بر اساس ارزیابی جدید از وضعیت و حجم فعالیت‌های نظامیان و نیروهای ذخیره اتخاذ شده و در چارچوب طرح ارتش برای افزایش شمار نیروهای جنگی اجرایی می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که فرآیند تماس با این افراد آغاز شده و آنها بر اساس نیازهای عملیاتی به واحدهای مختلف بازگردانده خواهند شد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، این تصمیم شامل بازگرداندن 15 هزار نیروی ذخیره است که پیش‌تر خدمت نظامی خود را انجام داده و پس از اتمام خدمت اجباری، از خدمت ذخیره معاف شده بودند.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که این تصمیم برای افرادی که 35 سال یا کمتر سن دارند، اعمال خواهد شد و آنها پس از دریافت معافیت، مجدداً به خدمت فراخوانده می‌شوند.

در ژوئیه گذشته، یولی ادلشتاین، رئیس کمیته امور خارجه و دفاع کنست، اعلام کرد که قصد دارد قانونی را به تصویب برساند که اجازه فراخوان نیروهای ذخیره معاف شده از خدمت را می‌دهد، زیرا ارتش رژیم صهیونیستی به شدت به نیروهای جدید نیاز دارد.

در ژوئن گذشته، این رژیم قانونی را به تصویب رساند که سن معافیت از خدمت ذخیره را به طور موقت افزایش می‌دهد و بر اساس این قانون، سربازان ذخیره تا سن 41 سال و افسران ذخیره تا سن 46 سال خدمت خواهند کرد.

نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که عدم تمدید سن معافیت ممکن است به مشکلاتی در انجام وظایف امنیتی در زمان جنگ منجر شود.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که جنگ این رژیم علیه غزه از 7 اکتبر گذشته همچنان ادامه دارد و منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از 132 هزار فلسطینی، بیشتر از کودکان و زنان، و همچنین مفقود شدن بیش از 10 هزار نفر و بروز ویرانی‌های گسترده و بحران شدید غذایی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان