واکنش قالیباف به اقدام مالک شریعتی؛ توزیع هر نامه‌ در صحن مجلس باید با مجوز هیأت رئیسه باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی: طبق آئین‌نامه مجلس داخلی مجلس، توزیع هرگونه برگه، نامه، بروشور و گزارش در صحن علنی باید بر اساس دستورالعملی باشد که هیأت رئیسه آن را مقرر کرده و این کار هم با مجوز هیأت رئیسه انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به توزیع برگه‌ای از سوی یکی از نمایندگان مجلس در صحن علنی، انتقاد کرد.

به گزارش مهر، در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف، گفت: برگه‌ای در بین نمایندگان مجلس توزیع شده است. نماینده‌ای این برگه را توزیع کرده که خودش هم می‌دانست باید از مسئول این کار در هیأت رئیسه مجوز بگیرد، توزیع این برگه خلاف آئین‌نامه بوده و نباید این کار صورت می‌گرفت.

وی بیان کرد: طبق آئین‌نامه مجلس داخلی مجلس، توزیع هرگونه برگه، نامه، بروشور و گزارش در صحن علنی باید بر اساس دستورالعملی باشد که هیأت رئیسه آن را مقرر کرده و این کار هم با مجوز هیأت رئیسه انجام شود. لذا باز هم می‌گویم کار درستی انجام نشده است.

قالیباف اظهار کرد: البته یکی از عزیزان گفت که آن نماینده از این دستورالعمل مطلع نبوده است که در پاسخ گفتم پس چرا آن نماینده به محمد رشیدی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده بود؟

در این هنگام مالک شریعتی، نماینده از صندلی خود بلند شد و با در دست داشتن آئین‌نامه داخلی مجلس خواستار بیان تذکر شد.

قالیباف در واکنش به شریعتی، گفت: شما مطلع بودید و قانون را می‌دانستید. حتی به شما گفته شد که این برگه را توزیع نکنید. از سوی دیگر، آقای شریعتی! من نمی‌خواستم نام شما را بگویم اما وقتی بلند شدید این را گفتم.

در ادامه احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی صحبتی را خطاب به شریعتی گفت که با واکنش او مواجه شد و گفت که «مگر تو برای توزیع برگه مجوز گرفته بودی» ؟

سپس مالک شریعتی به همراه تعداد دیگری از نمایندگان از جمله احد آزادی‌خواه در جایگاه هیأت رئیسه مشغول صحبت با قالیباف شدند که برای لحظه‌ای بین آزادی‌خواه و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بگومگوها صورت گرفت که که نمایندگان آنها را جدا کرده و از جایگاه هیأت رئیسه خارج کردند.

طبق گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برگه توزیع شده مالک شریعتی درباره صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان