مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان: با افزایش قاچاق چوب مواجه هستیم

مبارزه با قاچاق چوب آلات جنگلی در دستور کار تعزیرات حکومتی استان گیلان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه 30 درصد از پرونده های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان در پنج ماهه امسال مربوط به قاچاق چوب بوده است و با روند افزایشی مواجهیم، گفت: از سال 1400 تاکنون، 5334 فقره پرونده در حوزه قاچاق چوب آلات جنگلی در استان تشکیل شده است.
 
مرتضی امینی در گفت وگو با ایسنا، یکی از ماموریت های سازمان تعزیرات حکومتی را مبارزه با قاچاق کالا دانست و اظهار کرد: مبارزه با قاچاق چوب آلات جنگلی در دستور کار تعزیرات حکومتی استان گیلان است.
 
وی جنگل های گیلان را بسیار ارزشمند دانست و افزود: با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره کل منابع طبیعی و نیروی انتظامی، رسیدگی به پرونده‌های قاچاق چوب را با جدیت دنبال می‌کنیم.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از تشدید مجازات ها در حوزه قاچاق چوب خبر داد و اضافه کرد: به دنبال اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برخورد با قاچاق چوب آلات جنگلی را با حساسیت انجام می دهیم؛ همچنین شعبه ویژه تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به پرونده های قاچاق چوب را راه اندازی کردیم که علاوه بر جزای نقدی، ضبط خودروی حامل چوب قاچاق به نفع دولت نیز در دستور کار است.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان: با افزایش قاچاق چوب مواجه هستیم
 
امینی با بیان اینکه از 11 هزار و 878 فقره پرونده قاچاق رسیدگی شده طی سه سال گذشته، 4826 فقره پرونده مربوط به قاچاق چوب بوده است، گفت: قاچاق چوب یکی از موضوعات چالش‌برانگیز حوزه حفاظت از منابع طبیعی است که متاسفانه در استان‌های شمالی با افزایش آن مواجه هستیم.
 
وی از تشکیل 1314 فقره پرونده قاچاق چوب در سال 1400 خبر داد و بیان کرد: در سال های 1401 و 1402 نیز به ترتیب 1821 و 1691 فقره پرونده تشکیل شده که در این راستا طی این سه سال، متخلفین را به پرداخت جزای نقدی 135 میلیارد و 615 میلیون و 667 هزار و 908 ریال محکوم کردیم.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده‌های جنگلی و صیانت از منابع طبیعی از ابتدای سال تاکنون 508 فقره پرونده برای قاچاقچیان تشکیل و 499 فقره مختومه شد.
 
وی از محکومیت 39 میلیارد و 648 میلیون و 783 هزار و 177 ریالی قاچاقچیان چوب خبر داد و گفت: 30 درصد از پرونده های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان در پنج ماه امسال مربوط به قاچاق چوب بوده است.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان: با افزایش قاچاق چوب مواجه هستیم
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان