خرید مهمات برای اوکراین از جیب روسیه

مقامات جمهوری چک امروز اعلام کردند که از سود حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا، برای خرید مهمات برای ارتش اوکراین استفاده می کنند.

جمهوری چک هم از سود حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه برای خرید مهمات ارتش اوکراین استفاده می کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، مقامات جمهوری چک امروز اعلام کردند که از سود حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا، برای خرید مهمات برای ارتش اوکراین استفاده می کنند.

وزارت دفاع جمهوری چک روز سه شنبه اعلام کرد که در دسترس بودن سود حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه، فرصتی منحصر به فرد برای حمایت سریع و موثر از اوکراین است.

«جانا چرنوچووا» وزیر دفاع جمهوری چک هم استفاده از دارایی های روسیه به نفع اوکراین را ابتکاری موفق دانست و گفت که اتحادیه اروپا اخیراً به جمهوری چک اطلاع داده تا از درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه برای خرید مهمات برای اوکراین استفاده کند.

بنا به اعلام جمهوری چک، این کشور از سهم خود از سود حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه برای تامین مهمات مورد نیاز ارتش اوکراین استفاده خواهد کرد.

اتحادیه اروپا حدود 200 میلیارد یورو از دارایی های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم های علیه مسکو مسدود کرده است. تا کنون، حدود 1.5 میلیارد یورو سود حاصل از این دارایی ها به یک صندوق برای تهیه تسلیحات برای اوکراین اختصاص یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان