باکو رسما خواهان پیوستن به بریکس شد

«آیخان حاجی زاده» سخنگوی مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که جمهوری آذربایجان رسماً برای عضویت در بریکس درخواست داده است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از درخواست رسمی این کشور برای پیوستن به گروه بریکس خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، جمهوری آذربایجان رسماً برای پیوستن به گروه «بریکس» درخواست داد.

«آیخان حاجی زاده» سخنگوی مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در این باره اعلام کرد که جمهوری آذربایجان رسماً برای عضویت در بریکس درخواست داده است.

لازم به ذکر است که چندی پیش جمهوری آذربایجانی تمایل خود را برای پیوستن به بریکس اعلام کرد. اخیراً هم «پولاد بلبل اوغلو سفیر جمهوری آذربایجان در روسیه اعلام کرد باکو تمایل دارد به گروه بریکس ملحق شود.

«بریکس»، ابتدا در سال 2006 با تأسیس از سوی برزیل، روسیه، هند و چین به عنوان «بریک» نامگذاری شد اما بعد از پیوستن آفریقای جنوبی در سال 2011 به این سازمان نام آن به «بریکس» تغییر پیدا کرد، حال تبدیل به یکی از مهره‌های مهم در اقتصاد جهانی شده است. آنطور که الکساندر پانکین، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بریکس 35 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهد در حالی که کشورهای گروه هفت (متشکل از آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و بریتانیا) میزان 30 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان