داستان سنگ افسانه‌ای چند هزار ساله

«سنگ آرتور» یک مقبره دوره نوسنگی از نوع «میز سنگ» است که بر فراز تپه‌ای در «هرفوردشر» در انگلستان واقع شده است و قدمت آن به ۳۷۰۰ پیش از میلاد (حدود پنج هزار سال) بازمی‌گردد.

سازه سنگی بزرگی که با نام‌ «سنگ آرتور» شناخته می‌شود، به عنوان یکی از مشهورترین سازه‌های دوران نوسنگی در انگلستان معرفی شده است.

به گزارش ایسنا، «سنگ آرتور» یک مقبره دوره نوسنگی از نوع «میز سنگ» است که بر فراز تپه‌ای در «هرفوردشر» در انگلستان واقع شده است و قدمت آن به 3700 پیش از میلاد (حدود پنج هزار سال) بازمی‌گردد.

«لایوساینس» ‌ نوشت، ‌ با توجه به اینکه «سنگ آرتور» یکی از شناخته‌شده‌ترین سازه‌های نوسنگی در انگلستان است، درحقیقت یک میزسنگ است که از 9 تخته سنگ عمودی و یک تخته سنگ عظیم بر بالای آنها ساخته شده است که وزن آن به حدود 28 تُن می‌رسد.

در اوایل قرن سیزدهم میلادی، مردم این مقبره را به پادشاه افسانه‌ای «آرتور»، فرمانروای پادشاهی ساختگی «کاملوت» مرتبط می‌دانستند. در افسانه‌ها آمده است، شاه آرتور در مکانِ این سازه در یک دوئل با یک غول جنگید. با افتادن غول، آثاری از آرنج او در کنار یکی از سنگ‌ها به جای گذاشته شد.

بر اساس روایتی دیگر وقتی آرتور برای دعا کردن زانو زده بود، آثاری روی یک سنگ ایجاد شد. این سازه ظاهراً محل دفن آرتور را نیز مشخص کرده است.

بر اساس گزارش دانشگاه منچستر، ‌ اخیراً باستان‌شناسان کشف کرده‌اند که این مقبره پنج‌هزار ساله به یک محوطه تشریفاتی وسیع به نام «تالار مردگان» ‌ منتهی می‌شد که شامل ساختمان‌های چوبی بزرگی بود که عمداً با خاک یکسان شده و سه تپه خاکی خاکسپاری به جای آنها ساخته شد.

هم سنگ آرتور و هم تالار مردگان می‌توانستند به عنوان مکان‌هایی برای مراسم‌های آیینی باستانی مورد استفاده قرار بگیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان