حمایت ۱۰ هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی از بورس

مبلغ مصوبه مزبور ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده و حسب درخواست موسسات اعتباری و به تشخیص رئیس کل بانک مرکزی تخصیص داده خواهد شد.

در ادامه حمایت بانک مرکزی از بازار بورس و سرمایه، هیات عالی بانک مرکزی به ریاست فرزین حمایت بانک‌ها از بازار سرمایه را تا سقف 10 هزار میلیارد تومان به تصویب رساند.
 
به گزارش ایلنا، در جلسه فوق‌العاده هیأت عالی به تاریخ 30 مرداد 1403 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمایت از بازار سرمایه به مبلغ 10 هزار میلیارد تومان تصمیم گیری نمود.
 
همچنین هیات عالی بانک مرکزی گزارش شماره 1403/28741 را مصوب نمود که بر اساس آن، تملک واحد سرمایه‌گذاری «صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه» توسط مؤسسات اعتباری بنا به تشخیص رئیس کل بانک مرکزی، به مدت حداکثر دو سال در مصادیق سرمایه‌گذاری غیربانکی مندرج در «دستورالعمل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار» لحاظ نگردد.
 
گفتنی است مبلغ مصوبه مزبور ده هزار میلیارد تومان بوده و حسب درخواست موسسات اعتباری و به تشخیص رئیس کل بانک مرکزی تخصیص داده خواهد شد.
 
همچنین رئیس کل بانک مرکزی از سازمان بورس خواسته است که دغدغه سهامداران در نحوه تزریق این منابع به بازار سرمایه را مبنا قرار داده و به گونه ای برنامه ریزی شود که این مبلغ بصورت تاثیرگذار در بازار سرمایه نقش داشته باشد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان