بازار سهام مثبت شد

تاپیکو، شپنا و فملی به ترتیب بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. ذوب، فولاد و شستا هم از نمادهای پرتراکنش بازار سهام بودند.

پس از افت بازار سرمایه در روز گذشته امروز و در آخرین روز کاری هفته تالار شیشه‌ای سبز رنگ شد و شاخص کل با افزایش 4653 واحد به رقم دو میلیون و 37 هزار واحد رسید.
 
به گزارش ایسنا، بازار بورس در آخرین روز کاری هفته رشد کرد. این در حالی است که روز سه‌شنبه و پس از چهار رشد متوالی، این بازار دچار افت شده بود. روز چهارشنبه اما شاخص کل 4653 واحد افزایش داشت و در عدد دو میلیون و 37 هزار و 207 واحد ایستاد.
 
شاخص هم‌وزن هم با افزایش 348 واحد به رقم 639 هزار و 29 واحد رسید.
 
امروز حدود 175 هزار معامله به ارزش 4140 میلیارد تومان در بورس انجام شد.
 
تاپیکو، شپنا و فملی به ترتیب بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند. ذوب، فولاد و شستا هم از نمادهای پرتراکنش بودند.
 
شاخص فرابورس ایران هم روز چهارشنبه 2.6 واحد افزایش  یافت و به 20 هزار و 797 واحد رسید.
 
تعداد معاملات فرابورس 93 هزار فقره و ارزش آن 3692 میلیارد تومان بود.
 
کگهر و ارفع بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس ایجاد کردند اما شاوان تاثیر مثبت داشت. خنور، زملارد و فرابورس هم از نمادهای پرتراکنش بودند.
 
روز گذشته هیات عالی بانک مرکزی طی مصوبه‌ای حمایت بانک‌ها از بازار سرمایه را تا سقف 10 هزار میلیارد تومان به تصویب رساند. همچنین مصوب شد؛ تملک واحد سرمایه‌گذاری «صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه» توسط مؤسسات اعتباری بنا به تشخیص رئیس کل بانک مرکزی، به مدت حداکثر دو سال در مصادیق سرمایه‌گذاری غیربانکی مندرج در «دستورالعمل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار» لحاظ نشود.
 
از سوی دیگر در پی تصمیم بانک مرکزی مبنی بر انجام اقدامات سه‌گانه برای کمک به بازار بورس و تزریق 10 هزار میلیارد تومان به این بازار، دیروز بانک ملت برای واریز نقدینگی به صندوق توسعه بازار اعلام آمادگی کرد که با موافقت بانک مرکزی همراه شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان