ریش مردان و ساز نوازندگان در دست طالبان/ وزارت اخلاق امارت اسلامی: ۲۱ هزار ساز موسیقی را شکستیم؛ اخراج ۲۸۰ مرد بدون ریش از نیروی پلیس

محب‌الله مخلص، رئیس طرح وبرنامه وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد که بیش از ۲۱ هزار آلات موسیقی طی سال گذشته در افغانستان نابود شده و از فروش فیلم‌های «غیراخلاقی» در بازار توسط هزاران ارائه دهنده خدمات رایانه‌ای جلوگیری به عمل آمده است.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در گزارشی از شکستن 21 هزار و 382 ساز و اخراج بیش از دویست نیروی امنیتی به دلیل نداشتن ریش در صورت به عنوان دستاورد یکساله خود یاد کرد.همچنین رویترز در گزارشی اعلام کرد که پلیس اخلاق طالبان بیش از 280 مرد بدون ریش را از نیروهای امنیتی این کشور اخراج کرده است.
 
به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ این در حالیست که در پی سخت‌گیری‌های طالبان در زمینه موسیقی، وزارت امر به معروف امارت اسلامی نیز اعلام کرد ده‌ها هزار ساز و آلات موسیقی را طی یک سال گذشته در افغانستان شکسته و نابود کرده است.
 
به گفته مقامات امارت اسلامی، وزارت متولی ترویج اخلاقِ طالبان عذر بیش از 280 نفر از اعضای نیروهای امنیتی را به دلیل ریش در صورت نداشتند، خواسته و حدود 13 هزار نفر را نیز سال گذشته به دلیل «اعمال غیر اخلاقی» در افغانستان بازداشت کرده‌اند.
 
وزارت امربه‌معروف و نهی از منکر حکومت طالبان در گزارشی که به عملکرد سالانه این وزارتخانه اختصاص‌ دارد، بدون اشاره به جرائم ادعایی و جنسیت افراد بازداشت شده، تصریح کرد: حدود نیمی از بازداشت شدگان پس از 24 ساعت حبس رها شدند.
 
به گزارش رویترز، محب‌الله مخلص، رئیس طرح وبرنامه وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد که بیش از 21 هزار آلات موسیقی طی سال گذشته در افغانستان نابود شده و از فروش فیلم‌های «غیراخلاقی» در بازار توسط هزاران ارائه دهنده خدمات رایانه‌ای جلوگیری به عمل آمده است.
 
وی گفت، وزارت اخلاق طالبان بر اساس تفسیر خود از قانون اسلامی، 281 نفر از اعضای نیروهای امنیتی را به دلیل نداشتن ریش شناسایی و اخراج کرده است.
 
وزارت اخلاق حکومت امارت اسلامی که پس از تسلط طالبان در سال 2021، ساختمان وزارت منحل شده زنان در کابل را اشغال کرده، از سوی سازمان‌های حقوق بشر و سازمان ملل متحد به دلیل وضع محدودیت‌هایی علیه زنان و جلوگیری از آزادی بیان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
 
هیئت مأمور سازمان ملل متحد در افغانستان گزارش داده است که مقامات وزارت اخلاق طالبان، گاهی زنان را به دلیل نوع پوشش برای چند ساعت متوقف و بازداشت می‌کنند .
 
طالبان اتهامات بازداشت را «بی اساس» خوانده و گفته است که این مقررات را بر اساس تفسیری که از قوانین اسلامی و نیز آداب و رسوم رایج افغان‌ها وجود دارد، اعمال می‌کند.
 
وزارت اخلاق طالبان هیچ آماری در ارتباط با نظارت بر پوشش زنان یا منع سفر آنها بدون یک قیم مرد، که پیش‌تر برای مسافت‌های طولانی‌تر وضع شده، ارائه نکرد.
 
این وزارتخانه اعلام کرد طرح جدیدی در حال تدوین است تا اطمینان حاصل شود که قوانین پوشش اسلامی رهبر طالبان بر آن نظارت دارد، به خوبی رعایت می‌شود.
 
 
 
 
محب‌الله مخلص، رئیس طرح وبرنامه وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در این خصوص تصریح کرد: «بر اساس رهنمود‌های رهبر معظم، پیش نویس طرح رعایت حجاب (پوشش اسلامی) زنان تدوین و تصویب شده است.»
 
وزارت اخلاق پیش‌تر گفته بود که زنان باید صورت خود را بپوشانند یا برقعی برای پوشش تمام بدن به تن کنند؛ برای این مقررات تشویق‌هایی‌ نیز در نظر گرفته شده که به جای زنان، نصیب اعضای مرد خانواده آنها می‌شود.
 
بیشتر زنان افغان حتی قبل از تسلط طالبان در اماکن عمومی موهای خود را می پوشاندند، اما برخی، به ویژه در کابل، معمولاً صورت خود را نمی پوشاندند یا برقع نمی پوشیدند.
 
به گفته محب‌الله مخلص، ماموران وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان همچنین از بیش از 200 مورد فروش زنان و بیش از 2600 مورد خشونت علیه زنان جلوگیری کرده اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان