گزارش عملکرد شرکت فرودگاه‌ها در خصوص سفرهای اربعین

جابجایی ۲۶ هزار و ۷۵۰ زائر اربعین از ۱۸ فرودگاه کشور

از فرودگاه‌های اردبیل، اصفهان، بندر عباس، رامسر، رشت، ساری، شاهرود، کرمان، کرمانشاه، لامرد، مشهد، همدان یزد، لارستان و مهرآباد پرواز برای پروازهای اربعین انجام شده است.

 تعداد 16 هزار و 752 زائر از 18  فرودگاه حد فاصل 24 تا 30 مرداد اعزام شدند و بیش از  10 هزار زائر به کشور بازگشتند.
 
به گزارش خبرنگار عصر ایران، رضا نخجوانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری با موضوع ارائه گزارشی از عملیات اربعین حسینی اظهار کرد: سکوی نظرسنجی از زائران در فرودگاه ها به منظور ارزیابی عملکرد حوزه های مختلف دست اندرکار مستقر شده اند و ارزیابی پاسخ ها، برنامه ریزی و اقدامات لازم در دستور کار قرار می‌گیرد. البته نقش رسانه ها در نظرسنجی عمومی نیز به ارزیابی نظرات از طریق سامانه های شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بسیار پر رنگ است. 
 
وی افزود: حدود 13 ماموریت در ستاد اربعین به حوزه فرودگاه ها محول شد که با هدف رفع نقاط ضعف، جلسات کارشناسی با فرودگاه ها و بخش های مختلف دست اندرکار برگزار شد.
 
جابجایی زائر اربعین از فرودگاه
جابجایی زائر اربعین از فرودگاه
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: شرکت های هواپیمایی برای اعزام زائر از 27 فرودگاه مجوز گرفتند که تا کنون از 17 فرودگاه، پروازها در حال انجام است که شامل 17 شرکت داخلی و 2 شرکت خارجی است.
 
نخجوانی گفت: فرودگاه های غربی نقش محوری برای انتقال مسافر به فرودگاه های آبادان، کرمانشاه، اهواز و ایلام دارند و فرودگاه مشهد دارای بیشترین حجم پروازهای داخلی و زیارتی است.
 
وی ابراز امیدواری کرد که زائران از خدمات ما راضی باشند و دعا بفرمایند که در انجام ماموریت ها موفق باشیم.
 
در ادامه این نشست، حسین آجیلیان مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و مسئول عملیات اربعین این شرکت گفت: ستاد حمل و نقل و سوخت اربعین از دو ماه قبل در وزارت راه و شهرسازی به ریاست معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد و کاپیتان نخجوانی به عنوان رییس کمیته فرودگاه ها تعیین و 13 ماموریت ابلاغ شد.
 
وی افزود: 33 فرودگاه بین المللی و مرز هوایی به سازمان هواپیمایی برای عملیات اربعین معرفی شد که 27 فرودگاه مجوز گرفتند. 
 
آجیلیان: 71  پرواز به فرودگاه نجف، 27 پرواز به بغداد و 2 پرواز به بصره 
آجیلیان
 
مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها در ادامه گفت: در جریان برگزاری عملیات اربعین بخش های هندلینگ و خدمات فرودگاهی مورد بازدید قرار گرفتند و نواقص برطرف شد تا کمترین ایستایی در فرودگاه ها را شاهد باشیم.
 
آجیلیان از تمام کارکنان بخش های مختلف برای انجام پروازهای امن و ایمن در شرایط مختلف آب و هوایی تشکر و قدردانی کرد و گفت: زائران می توانند از سامانه 10007069 و سایت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ابران نظرات خود را اعلام کنند یا از طریق آدرس اینترنتی  www.caa.gov.ir شکایت خود را ثبت کنند.
 
وی افزود: از فرودگاه‌های اردبیل، اصفهان، بندر عباس، رامسر، رشت، ساری، شاهرود، کرمان، کرمانشاه، لامرد، مشهد، همدان، یزد، لارستان و مهرآباد پروازهای اربعین برقرار شده است. 
 
مسئول ستاد اربعین شرکت فرودگاه ها افزود: 17 شرکت شامل ایران ایر، آتا، آسا جت، آسمان، ایرتور، پارس ایر، پویا ایر، تابان، زاگرس، قشم، کیش، کاسپین، ماهان، معراج، وارش به همراه دو شرکت العراقیه و فلای بغداد در حال جابه‌جایی زائران اربعین حسینی هستند. 
 
آجیلیان گفت: از 24 مرداد تا روز گذشته 71  پرواز به فرودگاه نجف و 27 پرواز به بغداد و 2 پرواز به بصره انجام شده است.
 
وی با اشاره به استفاده از مدل حمل و نقل ترکیبی برای انتقال زائران از چهار فرودگاه غرب کشور گفت: در ابتدا مذاکراتی با فرودگاه های کرمانشاه، اهواز، آبادان و ایلام انجام گرفت، تا زائران پس از رسیدن به فرودگاه‌ با حمل زمینی به عراق منتقل شوند. 
 
مسئول ستاد اربعین شرکت فرودگاه ها بیان کرد: از 24 مرداد تا روز گذشته  16 هزار و 752 زائر از 18  فرودگاه اعزام شدند و بیش از  10 هزار زائر به کشور بازگشتند.
 
آجیلیان خطاب به زائران و مسافران هوایی توصیه کرد: فرودگاه محل تهیه بلیت نیست و زائران بلیت خود را از سایت های معتبر تهیه کنند. همچنین با توجه به پیک پروازی، زائران زودتر از موعد در فرودگاه ها حاضر شوند و به توصیه های وزارت بهداشت و پلیس توجه داشته باشند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان