گران‌ ترین نقاشی جهان کجاست؟‌

«سالواتور موندی»‌ تابلو نقاشی ۴۵۰ میلیون دلاری منسوب به «لئوناردو داوینچی»‌ از زمانی که در سال ۲۰۱۷ در حراجی «کریستیز» به فروش رسید،‌ تاکنون برای عموم مردم به نمایش گذاشته نشده است.

بر اساس گزارش‌های جدید، «سالواتور موندی»‌ که به عنوان گران‌ترین نقاشی جهان شناخته می‌شود در «ژنو» نگهداری می‌شود.
 
به گزارش ایسنا،‌ «سالواتور موندی»‌ تابلو نقاشی 450 میلیون دلاری منسوب به «لئوناردو داوینچی»‌ از زمانی که در سال 2017 در حراجی «کریستیز» به فروش رسید،‌ تاکنون برای عموم مردم به نمایش گذاشته نشده است.
 
با فروش این نقاشی در سال 2017، «سالواتور موندی»‌ به گران‌ترین نقاشی تبدیل شد که تاکنون به فروش رسیده است. بر اساس گزارشی که توسط «بی بی سی» منتشر شده است،‌ ممکن است که این نقاشی به این دلیل به نمایش گذاشته شده است که در انباری واقع در «ژنو» نگهداری می‌شود.
 
«آرت‌نیوز» نوشت،‌ بر اساس گزارش «بی بی سی»، خبر خوب درباره «سالواتور موندی» این است که مالک آن «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی، ممکن است در نهایت آن را در معرض دید عموم قرار دهد. بر اساس این گزارش، ولیعهد، که اغلب به اختصار MBS نامیده می‌شود، قصد دارد آن را در موزه‌ای در آینده در ریاض به نمایش بگذارد، جایی که این نقاشی مانند مونالیزا در موزه لوور به عنوان لنگر فرهنگی عمل خواهد کرد.
 
از سال‌ها قبل شایعه شده است که «سالواتور موندی» در قایق ولیعهد عربستان سعودی نگهداری می‌شود. اما «برنارد هایکل»، استاد مطالعات خاور نزدیک در دانشگاه پرینستون، به «بی بی سی» گفت که این نقاشی در «ژنو» نگهداری می‌شود.
 
انتساب «سالواتور موندی» به «لئوناردو داوینچی» موضوع بحث‌های مفصل در دنیای هنر بوده است. برخی از کارشناسان استدلال می‌کنند که سبک نقاشی با آثار شناخته شده «داوینچی»، به ویژه از نظر تناسبات و ویژگی‌های چهره، مطابقت ندارد. این نقاشی دستخوش ترمیم قابل توجهی شده است و سؤالاتی در مورد اصالت لایه‌های زیرین و جزئیات آن به وجود آمده است. برخی معتقدند «داوینچی» فقط در خلق بخش‌هایی از این نقاشی نقش داشته است و اصالت آن به طور کلی قابل تایید نیست.
 
پرتره مسیح (ع) اثر «داوینچی» که از آن به عنوان «نسخه مردانه مونالیزا» هم یاد می‌شود، مسیح (ع) را درحالی به تصویر می‌کشد که دست راستش را برای مناجات بلند کرده است و یک گوی شفاف در دست چپش قرار دارد.
 
این نقاشی در سال 2005 در گالری «سن چارلز» در نیو اورلینز واقع در ایالات متحده ارائه شده بود. با توجه به اینکه نسخه‌های متعددی از تصویر این نقاشی وجود دارد، بسیاری از کارشناسان هنری گمان می‌کردند این نقاشی نسخه تقلبی تابلو اصلی باشد.
 
این نقاشی در نمایشگاه‌های هنری بزرگی از جمله نمایشگاه سال 2011 آثار «داوینچی» در «گالری ملی لندن» به نمایش گذاشته شد.
 
«داوینچی»‌ که اغلب با لقب «مرد رنسانس»‌ شناخته می‌شود، در زمینه‌های مختلفی مهارت و تخصص داشت که از جمله آن‌ها به مهندسی،‌ اختراع،‌ طراحی،‌ نقاشی و معماری می‌توان اشاره کرد. با اینکه تعداد زیادی از کارنامه هنری او به شهرت جهانی رسیده‌اند، اما تابلو نقاشی «مونالیزا»ی این هنرمند که زنی را با لبخندی محو به تصویر می‌کشد، مشهورترین اثر هنری او محسوب می‌شود. «داوینچی» همچون بسیاری از هنرمندان معاصر خود، نقاشی‌هایی با موضوعات مذهبی خلق کرد که از جمله آن‌ها به «مریم مقدس و کودک به‌همراه حنای قدیس» می‌توان اشاره کرد. خودنگاره «تصویر مردی با گچ قرمز» نیز از دیگر آثار شناخته‌شده او است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان