سیدعباس صالحی کیست که با دو رئیس جمهور وزیر ارشاد شد؟

سیدعباس صالحی شریعتی که وزیری تازه‌کار و ناآشنا به ساختار وزارت ارشاد نیست، متولد ۱۳۴۲ در مشهد و دارای تحصیلات دکترای فلسفه است

سیدعباس صالحی که برای دومین‌بار سکان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به دست گرفت، کیست؟

به گزارش ایسنا، سیدعباس صالحی شریعتی که وزیری تازه‌کار و ناآشنا به ساختار وزارت ارشاد نیست، متولد 1342 در مشهد و دارای تحصیلات دکترای فلسفه است؛ او دروس مقدماتی را در مدرسه موسوی‌نژاد و دروس سطح را در خدمت حجج‌الاسلام صالحی، مدرسی و فلسفی گذراند، در حوزه علمیه قم از دروس آیت‌الله وحید خراسانی بهره‌مند شد، همچنین در مباحث فلسفی از ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی و حسن‌زاده آملی بهره برده است.

سیدعباس صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در 28 مهر 1395 بعد از استعفای سیدرضا صالحی امیری، وزیر وقت فرهنگ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب و در 17 مرداد 1396 از سوی حسن روحانی به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وی از 18 خرداد 1401 از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیرمسئول این روزنامه منصوب شد.

سردبیری مجله حوزه، مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خراسان، عضو هیئت مدیره و عضو هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی،‌ مدیرمسئول نشریه پژوهش‌های قرآنی، مدیر مسئولی و سردبیری نشریه «پگاه»‌، موسس سایت «دین آنلاین»‌ و... از دیگر سمت‌های اجرایی و علمی سیدعباس صالحی بوده است.

او در سخنان روز گذشته‌اش (سه‌شنبه، 30 مرداد) بر موضوع وفاق ملی تأکید کرده و گفت: نظریه دولت وفاق ملی هم در فضای عملی و هم در فضای نظری باید در دو سطح نظام حکمرانی و رابطه دولت و ملت استمرار پیدا کند. او کاهش رابطه تعاملی دولت و ملت را یکی از موضوعات نگران‌کننده برشمرد و کار عمده‌ دولت وفاق ملی را ترمیم رابطه دولت و ملت برشمرد.

صالحی به گسست‌های نسلی و جنسیتی، فاصله گروه‌های مرجع و از جمله پیشکسوتان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه با دولت و ارکان حکمرانی اشاره کرد و تأکید داشت که باید فرهنگ و هنر و رسانه، مفصل ارتباطی و میداران‌دار ارتباط دولت، ملت باشد.

ناصر میناچی، عباس دوزدوزانی، عبدالمجید معادی‌خواه، سیدمحمد خاتمی، علی لاریجانی، مصطفی میرسلیم، سیدعطاءالله مهاجرانی، احمد مسجد جامعی، محمدحسین صفار هرندی، سیدمحمد حسینی، علی جنتی، سیدرضا صالحی‌امیری ومحمدمهدی اسماعیلی در عمر 45 سال جمهوری اسلامی ایران سکان‌دار وزارت ارشاد بوده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان