کلاهبرداری ۱۰ هزار میلیاردی با اجاره نامه های جعلی در تهران

سرهنگ عبداله چولکی بیان کرد: این افراد با ارائه مدارک هویتی جعلی، اقدام به تنظیم اجاره نامه های جعلی کرده بودند، گفت:‌ این افراد مبالغ کلانی را نیز تحت عنوان پیش پرداخت دریافت کرده و متواری شده بودند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از انهدام باند کلاهبرداری که با ترفند اجاره نامه‌های جعلی 10 هزار میلیارد ریال از شهروندان اخاذی کرده بودند خبرداد.
 
به گزارش ایسنا، سرهنگ عبداله چولکی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال ارجاع پرونده‌های متعدد کلاهبرداری تحت عنوان اجاره و رهن املاک افراد غیر به مردم به پلیس آگاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در جریان تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص شد که متهمان در ابتدا املاک و آپارتمان‌های با ارزش را شناسایی کرده و سپس از طریق سایت دیوار و تحت پوشش بنگاه‌های معاملات ملکی و مشاورین املاک، با نشان دادن املاک مذکور به متقاضیان و جلب اعتماد آنان کلاهبرداری کرده‌اند.  
 
وی با بیان اینکه این افراد با ارائه مدارک هویتی جعلی، اقدام به تنظیم اجاره نامه‌های جعلی کرده بودند، گفت:‌ این افراد مبالغ کلانی را نیز تحت عنوان پیش پرداخت دریافت کرده و متواری شده بودند.
 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا اضافه کرد:‌ کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی چهار نفر از متهمان اصلی را شناسایی و دستگیر کردند. این افراد تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به بزه انتسابی به ارزش 10 هزار میلیارد ریال معترف شده و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.
 
چولکی در همین راستا هشدار داد:‌ عدم بررسی دقیق اسناد مالکیتی توسط مالباختگان، قیمت پیشنهادی پایین ملک  و عجله و طمع ورزی از جمله عوامل تاثیر گذار بوده است. مهم‌ترین موضوع در این خصوص ثبت معامله در دفاتر اسناد رسمی و اخذ کد رهگیری است که شهروندان باید به دور از هیجان و عجله و با دقت بیشتری عمل کنند تا در دام شیادان نیفتند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان