چهره‌های شاخص هفته دوم لیگ برتر؛ از بیرانوند تا نورافکن

هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران با حضور ستاره‌های شاخصی همچون علیرضا بیرانوند، حامد پاکدل و امید نورافکن همراه خواهد بود.

هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی برگزار می‌شود که جدال تراکتور و پرسپولیس، بیش از بقیه حساسیت دارد و چهره ویژه این مسابقه کسی نیست جز علیرضا بیرانوند.

به گزارش فوتبال 360، هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه به انجام می‌رسد و شاهد دیدارها و تقابل‌های جذابی خواهیم بود. دوئل‌هایی که می‌توانند عواقب جالبی در پی داشته باشند و آثارشان تا مدت‌ها باقی بماند. در این گزارش به چهره‌های ویژه هفته پیش‌رو می‌پردازیم.

گل‌گهر سیرجان - استقلال خوزستان: علی قربانی

تیم مهدی تارتار شروع خوبی در لیگ بیست‌وچهارم نداشت و دست خالی از انزلی خارج شد. آن‌ها حالا در این هفته باید میزبان استقلال خوزستانِ میودراگ بوژوویچ باشند. هر نتیجه‌ای جز برد به درد نماینده استان کرمان نمی‌خورد و به همین خاطر نقش عناصر تهاجمی این تیم بیش از پیش خواهد بود. علی قربانی یکی از همین نفرات است. او باید جای خالی سعید سحرخیزان را در خط حمله پر کند ولی برابر ملوان عصبی بود و خروجی خوبی از خود به منصه ظهور نگذاشت. باید دید مهاجم جدید پیکان می‌تواند از همین هفته اولین گل‌اش را به‌ثمر برساند یا خیر. فراموش نکنیم استقلال خوزستان در مسابقه نخست خود گلی دریافت نکرد.

آلومینیوم اراک - نساجی مازندران: حامد پاکدل

ایرالکو با یک امتیاز از اهواز باید پذیرای نساجی‌ای باشد که در ورزشگاه وطنی به فولاد باخت. هر 2 تیم تشنه اولین پیروزی و زدن نخستین گل هستند. یکی از چهره‌های ویژه این مسابقه حامد پاکدل است. مهاجم اسبق آلومینیوم که در فصل جاری لباس نساجی را به تن می‌کند. پاکدل همواره مقابل تیم اراکی نمایش خوبی داشته و توانسته از شناخت بالایش نسبت به این، علیه‌شان استفاده کند. مهاجمان نساجی در هفته اول مقابل فولاد کم‌فروغ بودند و حالا وقت جبران است. 

تراکتور تبریز - پرسپولیس تهران: علیرضا بیرانوند

جذاب‌ترین بازی هفته دوم لیگ برتر، رویارویی تراکتور و پرسپولیس است. جدالی که همواره آبستن حوادث بسیاری بوده و حالا با کوچ چند ستاره تیم تهرانی به سمت نماینده تبریز، حساسیت‌اش چند برابر شده است. جلوتر از دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی عبدی و مهدی ترابی باید از علیرضا بیرانوند به عنوان چهره اصلی این مسابقه یاد کرد. گلر ملی‌پوش تی‌تی‌ها با جنجال فراوانی راهی تبریز شد و هنوز هم بر سر قراردادش اختلافات بسیار زیادی بین 2 باشگاه وجود دارد. مدیران باشگاه پرسپولیس ادعا می‌کنند بیرو باید محروم شود و در سوی مقابل محمدرضا زنوزی بر این باور است خطا و خلافی در انتقال علیرضا رخ نداده است. باید به انتظار نشست و تماشا کرد که رویارویی آن‌ها با یکدیگر منجر به چه نتیجه‌ای می‌شود.

فولاد خوزستان - مس رفسنجان: محمد محمدرضا سلیمانی

خیلی زود پایش به گل‎زنی باز شد و تیمش را به سه امتیاز مهم رساند. محمدرضا سلیمانی همچنان همان فرم مساعد نیم‌فصل دوم لیگ 23 را حفظ کرده و این بهترین خبر ممکن برای یحیی گل‌محمدی است. برای مطمئن شدن از گزاره قبلی باید چشم به نمایش این مهاجم بلندقامت در دیدار با مس رفسنجان دوخت. نارنجی‌پوشان مقابل تراکتور دفاع منسجمی نداشتند و خیلی زود 2 بار تسلیم شدند اما این‌بار چه اتفاقی رخ خواهد داد. آیا آن‌ها یارای ایستادگی برابر فولاد را خواهند داشت؟

ذوب‌آهن اصفهان - هوادار تهران: مجید علیاری

ذوبی‌ها لیگ را خوب شروع کردند و مقابل پرسپولیس به یک امتیاز ارزشمند دست یافتند. حالا آن‌ها می‌بایست در مشهد پذیرای یک تیم پایتخت‌نشین دیگر یعنی هوادار باشند. مجید علیاری در دیدار نخست گلی مهم را برای تیمش وارد دروازه الکسیس گندوز کرد و حالا باید همین کار را برابر هوادار تکرار کند. همواره یکی از انتقاداتی که به مهاجم بلندقامت و جدید ذوب‌آهن وارد بود، این بود که او در طول فصل نوسان دارد و این بازیکن حالا با تجربه بالایش می‌خواهد این ادعا را باطل کند. 

چادرملو اردکان - شمس‌آذر قزوین: محمد پاپی

محمد پاپی را فصل پیش در لباس شمس‌آذر دیدیم. بازیکنی که خصوصا در نیم‌فصل دوم توانست به تیمش کمک‌های شایانی داشته باشد. این بازیکن برای لیگ بیست‌وچهارم به عضویت تیم تازه ‌لیگ برتری شده چادرملو درآمد و شروعی طوفانی داشت. پاپی زننده یکی از زیباترین گل‌های فصل در همان هفته نخست بود و با شوتی والی و غیر قابل مهار پیام نیازمند، گلر سرشناس سپاهان را تسلیم کرد. حالا محمد مقابل هم‌تیمی‌هایش سابقش قرار می‌گیرد. آیا او بازهم موفق به گلزنی خواهد شد؟

خیبر خرم‌آباد - سپاهان اصفهان: حمیدرضا طاهرخانی

سپاهان پس از غلبه بر چادرملو باید به مصاف دیگر تیم تازه‌وارد یعنی خیبر برود. تفاوت ماجرا در این است که تیم رضا مهاجری میزبان طلایی‌پوشان خواهد بود و به یمن سه امتیاز کسب شده در هفته نخست و همچنین اولین بازی در خانه، انگیزه فراوانی دارند. خیبر اصلا دوست ندارد نخستین میزبانی‌اش در تاریخ لیگ برتر منجر به شکست شود. آن‌ها در خط حمله بازیکن فوق‌العاده خطرناکی به نام حمیدرضا طاهرخانی دارند که اگر بدشانس نبود، می‌توانست زننده گلی به‌یادماندنی باشد اما قیچی‌برگردانش به تیر دروازه هوادار اصابت کرد. اکنون حمیدرضا در حضور هواداران خودی می‌خواهد اولین گل‌اش را به‌ثمر برساند و به همگان اثبات کند درخشش فصل پیش او اتفاقی نبوده و می‌تواند روند مثبت‌اش را در بالاترین سطح فوتبال ایران نیز ادامه دهد.

استقلال تهران - ملوان بندرانزلی: امید نورافکن

دیگر بازیکنی که توانست شروعی رویایی در تیم جدیدش داشته باشد، امید نورافکن بود. کاپیتان جدید انزلی‌چی‌ها زننده تنها گل تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان بود و حالا باید به مصاف تیمی برود که در آن به فوتبال ایران شناسانده شد. نورافکن همواره مقابل سرخابی‌های پایتخت انگیزه‌های ویژه‌ای داشته و حالا باید در قامت کاپیتان ملوان نقشی محوری‌تر را ایفا کند. آیا آن‌ها توانایی متوقف کردن استقلالِ پرمهره جواد نکونام را دارند؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان