سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد دلاری عربستان در اقتصاد سبز

وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد این کشور ۱۸۰ میلیارد دلار برای توسعه اقتصاد سبز سرمایه گذاری می‌کند.

عربستان سعودی با سرمایه‌گذاری قابل توجه در اقتصاد سبز، به دنبال تحقق اهداف چشم‌انداز 2030 و دستیابی به پایداری است. این کشور با اجرای طرح‌های متنوع و سرمایه‌گذاری‌های کلان، در تلاش است تا نقش مهمی در دستیابی به اهداف جهانی مرتبط با تغییرات آب و هوایی ایفا کند و به عنوان یک رهبر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مطرح شود.

جزئیات سرمایه‌گذاری و طرح‌های عربستان

به گزارش تجارت نیوز، فیصل آل ابراهیم، وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی عربستان سعودی، در مجمع سیاسی برای توسعه پایدار 2024 در نیویورک اعلام کرد که عربستان سعودی با بیش از 80 طرح و سرمایه‌گذاری بیش از 180 میلیارد دلار به دنبال توسعه اقتصاد سبز است. این طرح‌ها شامل تمام جنبه‌های اقتصادی می‌شوند و تمرکز اصلی آنها بر مردم و بهبود کیفیت زندگی است. این تلاش‌ها همسو با اهداف چشم‌انداز 2030 عربستان بوده و به دنبال کشف و بهره‌برداری از پتانسیل‌های نهفته این کشور هستند.

تأکید بر پایداری و بهبود کیفیت زندگی

آل ابراهیم تاکید کرد که پیشرفت پایدار به ایجاد و بهره‌برداری از فرصت‌ها برای بهبود استانداردهای زندگی و ارتقای کیفیت زندگی بستگی دارد. وی همچنین به اهمیت توسعه سیستمی برای اولویت‌بندی سیاست‌ها و راه‌حل‌های بهینه اشاره کرد که کشورها را قادر می‌سازد بر روی مؤثرترین سیاست‌ها تمرکز کنند و حداکثر تأثیر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای بیشترین تعداد افراد به دست آورند.

مشارکت در مجمع سیاسی بلندپایه 2024

به نقل از zawya، هیأت سعودی در مجمع سیاسی بلندپایه سال 2024 که از 8 تا 18 ژوئیه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می‌شود، شرکت کرده است. این مجمع با شعار ترویج دستور کار 2030 مرتبط با توسعه پایدار و رفع فقر در پرتو بحران‌های متعدد برگزار شد.

عربستان سعودی با سرمایه‌گذاری‌های کلان و اجرای طرح‌های متنوع در حوزه اقتصاد سبز، به دنبال تحقق اهداف چشم‌انداز 2030 و دستیابی به پایداری است. این کشور با تمرکز بر بهبود کیفیت زندگی و بهره‌برداری از پتانسیل‌های نهفته، نقش مهمی در دستیابی به اهداف جهانی مرتبط با تغییرات آب و هوایی ایفا می‌کند. اقدامات و برنامه‌های عربستان سعودی نشان‌دهنده تعهد جدی این کشور به توسعه پایدار و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان