میشل و باراک اوباما در دومین روز کنوانسیون لیبرال‌های آمریکایی سنگ تمام گذاشتند

حمایت بزرگان از هریس

شماره روزنامه: ۶۰۸۶ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۶/۱ ...

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده، برای نشان دادن حمایت از کامالا هریس در دومین روز تلاش او برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی این کشور در انتخابات نوامبر، به صحنه کنوانسیون ملی دموکرات‌ها رفت. اوباما در شیکاگو با تشویق‌های کرکننده جمعیت حاضر به روی صحنه رفت. به گزارش الجزیره، اوباما، 63ساله، اولین سیاه‌پوست آمریکایی که تا به حال به کاخ سفید راه رفته است، به‌سرعت مهارت‌های خود را به‌عنوان سخنور نشان داد و به جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده ادای احترام کرد و گفت که افتخارش این بوده که بایدن او را رئیس‌جمهور خطاب می‌کرده و از آن غرورآمیزتر اینکه «دوست من» هم صدایش می‌کرده است.

باراک اوباما پیش از اینکه سخنرانی خود را شروع کند، یک انتقاد طنزآمیز هم از برنامه روز دوم داشت. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، هرکسی که برنامه شب دوم کنوانسیون ملی دموکرات‌ها را تنظیم کرد، مطمئنا هیچ لطفی به باراک اوباما نکرده است. همان‌طور که رئیس‌جمهور سابق هنگام روی صحنه آمدن سه‌شنبه شب اعتراف کرد: «من تنها احمق در دنیا هستم که جرات کرده‌ام که بعد از میشل اوباما به روی صحنه بیایم و سخنرانی کنم.» او سپس سخنانش را به سمت کامالا و هریس و والتز سوق داد و برای حمایت از آنها سنگ تمام گذاشت.

 او با اشاره به دشواری نبردی که هریس و همقطارش تیم والتز برای پیروزی در کاخ سفید طی 11هفته آینده با آن روبه‌رو هستند، از مردم خواست که به آنها رای بدهند و تصریح کرد، برای آمریکایی که می‌توانیم به آن باور داشته باشیم، بجنگیم. او هشدار داد: «این یک رقابت سخت در یک کشور دوپاره شده است؛ کشوری که در آن بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز در حال مبارزه هستند.» اوباما افزود: «دونالد ترامپ قدرت را چیزی بیش از وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف خود نمی‌داند. ما به 4سال دیگر به هیاهو، آشفتگی و هرج و مرج نیاز نداریم. ما قبلا آن فیلم را دیده‌ایم و همه می‌دانیم که دنباله آن معمولا بدتر است. آمریکا برای فصل جدید آماده است. ما برای داستان جدید ریاست‌جمهوری کامالا هریس آماده‌ایم.»

اوباما که بیش از نیم ساعت صحبت کرد، سرمایه سیاسی قابل توجه خود را پشتوانه راه کامالا هریس کرد؛ زیرا او به‌دنبال تاریخ‌سازی در 5نوامبر و تبدیل شدن به اولین زن و اولین فرد سیاه‌پوست و آسیای جنوبی است که به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود. پیش از اوباما همسرش میشل روی صحنه رفته بود که با تشویق، هورا و سوت‌های شدید مردم مورد استقبال قرار گرفت. او درحالی‌که مشتاقانه از هریس و والتز حمایت می‌کرد، گفت: «امید در حال بازگشت است.» بانوی اول سابق از نیاز کشور به بازگرداندن ورق ترس و تفرقه صحبت کرد و هشدار داد که ترامپ سعی خواهد کرد «حقیقتِ هریس» را تحریف کند، همان‌طور که او هر کاری که در توانش بود انجام داد تا مردم از او و شوهرش (اوباما) بترسند.» او در میان تشویق‌های کر کننده گفت: «نگاه محدود و تنگ او (ترامپ) به جهان باعث شد که او از وجود دو فرد سختکوش، تحصیلکرده و موفق که اتفاقا سیاه‌پوست بودند، احساس خطر کند.» خانواده اوباما از سال 2009 تا 2017 در کاخ سفید حضور داشتند.

او سپس با طعنه زدن به ترامپ گفت: «چه کسی می‌خواهد به او بگوید که شغلی که در حال حاضر به دنبال آن است ممکن است یکی از آن «شغل‌های سیاه» باشد؟» این جمله او باعث خنده جمعیت شد. ترامپ و معاون او در انتخابات ریاست‌جمهوری، جی دی ونس، همچنین در این هفته به ایالت‌های میدان نبرد که برای انتخابات بسیار کلیدی هستند، هجوم می‌آورند تا توجهات را از کنوانسیون شیکاگو دور کنند. جمهوری‌خواهانی که حزب را ترک کرده‌اند، از جمله استفانی گریشام، سخنگوی سابق کاخ سفید ترامپ و کایل سوویتسر، رای‌دهنده سابق ترامپ، نیز روز سه‌شنبه در مجمع دموکرات‌ها سخنرانی کردند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان