ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله‌العظمی مکارم:

مطالب قرآن هیچ‌گاه کهنه‌شدنی نیست

گروه حوزه‌های علمیه: مفسر قرآن کریم با بیان اینکه مطالب قرآن هیچ‌گاه کهنه‌شدنی نیست، گفت: قرآن همیشه مطالب جدید دارد و با هر مطالعه جدید نکته جدید از آن به دست می‌آید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی 12 تیرماه در ابتدای جلسه ترتیل‌خوانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سخنانی با تقدیر از برگزاری جلسه ترتیل‌خوانی و تبدیل شدن آن به الگو برای سایر نقاط کشور، گفت: برپایی چنین جلساتی برای آشناکردن بیشتر مردم و جوانان با قرآن و تدبر وعمل به آن بسیار مهم است و باید در همه کشور توسعه یابد.

وی با اشاره به عظمت کلام الهی تصریح کرد: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه درباره قرآن آن‌قدر مطلب فرموده است که اگر کسی اهتمام به جمع‌آوری آن داشته باشد، چندین جلد کتاب همراه با شرح آن خواهد شد.

این مرجع تقلید با اشاره به فرازی از فرمایش امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: ایشان در عبارتی فرموده‌اند که «فیه ربیع القلب»؛ قرآن بهار دله‌است و اگر می‌خواهیم شکوفه‌های علم و دانش و فضیلت و تقوا در دلهای‌مان جوانه بزند و دلمان روشن شود باید به سراغ قرآن برویم.

وی با بیان اینکه مطالب قرآن هیچگاه کهنه شدنی نیست و همیشه مطالب جدید دارد، تصریح کرد: ما سال‌هاست که با قرآن سر و کار داریم و تفسیر می‌نویسیم معتقدیم که هر علمی بخواهیم ریشه‌اش در قرآن است و با هر مطالعه دقیق‌تر کتاب الهی سخن جدیدی به دست می‌آید.

مفسر قرآن کریم با اشاره به فرمایش دیگری از امیر مومنان بیان کرد: ایشان فرموده‌اند که «وما للقلب جلاء غیره» برای قلب‌ها هیچ جلا و صیقلی بهتر از قرآن نیست و انس با قرآن موجب زدودن دل از زنگار مادیات می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به تفسیر اجمالی که در ابتدای هر جلسه ارایه می‌شود، عنوان کرد: این کار علمی خوبی است و باید برنامه‌ریزی شود تا استفاده مردم در هر جلسه از قرآن بیشتر شود زیرا امیرمومنان فرموده‌اند که هیچ کسی در کنار قرآن نمی‌نشیند مگر آنکه چیزی از او کاسته و یا چیزی بر او افزوده می‌شود؛ هدایت بر او افزوده و غبار گمراهی از او کاسته می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان