آرامکو؛ راه رسیدن عربستان به عنوان مقصد برتر ورزشی (+عکس)

شرکت پاپولوس به عنوان طراح اصلی استادیوم آرامکوی عربستان سعودی تأیید شد که یکی از مکان‌های اصلی میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ و جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ است.

عربستان سعودی در راستای تحقق اهداف پایداری و تبدیل شدن به یکی از مقاصد برتر ورزشی در جهان، طرح استادیوم آرامکوی شرکت پاپولوس را تایید کرده است.

به گزارش ایمنا، شرکت پاپولوس به عنوان طراح اصلی استادیوم آرامکوی عربستان سعودی تأیید شد که یکی از مکان‌های اصلی میزبان جام ملت‌های آسیا 2027 و جام جهانی فوتبال 2034 است.

استادیوم آرامکوی 47 هزار نفری مطابق با استانداردهای بین‌المللی برای مسابقات برتر فوتبال خواهد بود و هدف آن ایجاد منطقه موسوم به «الخبر» به عنوان یک مقصد ورزشی بین‌المللی است. استادیوم آرامکو و طرح اصلی اطراف آن، با مساحت تقریبی 800 هزار متر مربع، به عنوان یک مکان ورزشی و سرگرمی منسجم طراحی شده است.

فراتر از استادیوم، طرح جامع شامل امکانات رفاهی و اجتماعی، امکانات ورزشی جدید، مناطق تفریحی و فضاهای عمومی است. علاوه بر این، یک مرکز آموزشی ورزشی با دو زمین فوتبال برای حمایت از توسعه مناطق مخصوص ورزشکاران گنجانده شده است.

آرامکو؛ راه رسیدن عربستان به عنوان مقصد برتر ورزشی

نمای بیرونی استادیوم که از نقوش مارپیچ و سیال بهره برده است در واقع از موقعیت ساحلی الخبر در خلیج فارس الهام گرفته است. نما که به شکل ساختارهای بادبانی نیمه‌شفاف روی هم قرار گرفته شده است اجازه می‌دهد نور طبیعی به فضاهای داخلی وارد شود.

نقوش مارپیچی در داخل ساختمان ادامه یافته است، جایی که رمپ‌ها و راهروهایی که تماشاگران را هدایت می‌کنند دور کاسه‌ای به شکل بیضی می‌پیچند. تهویه طبیعی علاوه بر سیستم‌های خنک‌کننده پیشرفته برای راحتی بازیکنان و بازدیدکنندگان در اولویت است.

آرامکو؛ راه رسیدن عربستان به عنوان مقصد برتر ورزشی

از نظر مقیاس و امکانات، این پروژه یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ها در نوع خود در سطح جهان است که زیربنای بلندپروازی عربستان سعودی برای تبدیل الخبر به یکی از مقاصد برتر ورزشی در جهان است. شرکت پاپولوس همچنین یک طرح تجاری برای ورزشگاه ایجاد کرده است تا از قابلیت مالی آن پس از جام جهانی فوتبال عربستان سعودی در سال 2034 اطمینان حاصل کند. این استراتژی بر تجربه بازدیدکنندگان، روابط اجتماعی و دوام تجاری متمرکز است.

آرامکو؛ راه رسیدن عربستان به عنوان مقصد برتر ورزشی

ورزشگاه آرامکو یکی از سه مکان طراحی شده توسط شرکت پاپولوس برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2034 در عربستان سعودی است. لیست کامل مکان‌های اعلام شده توسط عربستان سعودی شامل 15 استادیوم است که 11 مورد آن‌ها ساخت و ساز جدید هستند و چهار مکان موجود برای نوسازی برنامه‌ریزی شده است. دوره بعدی جام جهانی فوتبال در سال 2026 در کشورهای آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار خواهد شد.

آرامکو؛ راه رسیدن عربستان به عنوان مقصد برتر ورزشی

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان